|
|
Reklamcıları stratejik danışman olarak görürsem, ben batarım!
Delta Havayolları, Toys'R'Us, BMW gibi şirketlerin dünyadaki pazarlama uygulamalarını da eleştiren Zyman, şirketlerin müşterilerini nasıl memnun ederek marka bağımlılığı yaratacakları konusunda gözü pek olamadıklarını ve milyonlarca doları yanlış yere harcadıklarını belirtti. Markanın stratejisinin reklam ajanslarının değil şirketlerin işi olduğunu belirten Sergio Zyman, "Reklam bütün pazarlama işinin sadece küçük bir parçasıdır. Ve reklam ajansının görevi de, reklamverenden aldığı bilgi doğrultusunda markayı popüler kültürün bir parçası haline getirmektir. Reklamcıları stratejik danışmanım olarak görürsem batarım" dedi. Reklamların sadece satış başarısı getirdiği sürece işe yaradığını söyleyen Zyman, ödüllerin bir reklam ajansının başarısının ölçütü olmayacağını kaydetti. Zyman, şunları söyledi: "Satışa değil uzun vadede marka imajına odaklanıyorum demek, seçimlere giren bir politikacıya oy önemli değil, sen imajını parlat demekle eşdeğerdir."
|