|
|
|
|
|
|
Kendine aşık ettiren model
Bugün İzmir'de start alacak Seat Cup Türkiye'de tek yarış için pistlere dönecek şampiyon İskender Atakan'la Audi yeni A6'yı denedik. Atakan'ın kendisi gibi gösterişsiz ve eğlenceli olan bu modeli beğendiği gözlerinden okunuyordu.
Uzun uykulardan uyanma vakti geldi de geçiyor artık. Son bir buçuk aydır "Dört Tekerlekli Sohbetler" serisine ara vermiştim. Şimdi yeni bir mekanım var. Ve sanırım denize karşı, istediğim gibi ekip biçebileceğim tam bir sayfam var Aktüel Sabah'ta. İlk konuğum biraz ağır ve otomobille ilgili biri olsun istedim. Otomobil olarak da ilk kez geçtiğimiz haftalarda Türkiye lansmanı sırasında Çeşme - Bodrum hattında kullandığım Audi yeni A6'yı seçtim. Hayatımda ilk kez Audi kullandığımda 12 yaşındaydım. Söz konusu otomobil beyaz bir Audi 80 idi. Babamın da bir Alman otomobili vardı ve yine de ben gözlerimi bu çok radikal tasarımlı otomobilden alamıyordum. Onu kullanmak için ölüyordum. Otomobil babamın en iyi arkadaşına aitti ve bir hafta sonu otomobili kaçırıp bir saat kullandım. Bu gerçekten benim için çok heyecan vericiydi. Öncelikle hayatımda ilk kez otomobil kaçırıyordum ve üstüne üstlük ilk kez Audi kullanıyordum. Tek hatırladığım otomobilin çok farklı olduğuydu o yaşımla. En son model A6'yı ise test için aldığımda artık hayatımda otomobile dair hiçbir şeyin eskisi gibi olmayacağını bilmiyordum. (Bilseydim zaten uzak dururdum A6'dan!)
DİREKSİYONDA ŞAMPİYON VAR İskender Atakan da hayatımda Audi A6 etkisi yapmıştı. Yaklaşık 7 yıl önce davetlisi olarak Yunanistan'a, Dünya Ralli Şampiyonası çerçevesinde koşulan Akropolis Rallisi'ne gittikten sonra motorsporları konusuna bakışım kökten değişti. O zamanlar kendi kurduğu Team Atakan ile yeni heyecanlar peşinde koşan Atakan, servis otobüslerinden pilotlarının konuşmalarına kadar her detaya profesyonel bir yaklaşım sergiliyordu. Sonuç mükemmeldi: Dünyanın önde gelen takımlarının görüntüsünü ve işleyişini aratmayacak bir takımımız vardı. Yani yarışın servis verilen noktasına gidince boynumuz bükük kalmıyordu. Ayrıca o günlerde Volkan Işık efsanesinin yaratılmasında çok büyük rol oynadı. Her ne kadar sonraları Işık ile Atakan'ın yolları ayrıldıysa da kazanan Türk motorsporları oldu. İskender Atakan artık motorsporlarından aktif olarak çekildi ve kendisini işine yani Nova Reklam'a verdi.
Boş zamanlarının çoğunu ise ailesi ile teknesinde veya evinde geçiriyor. Onunla bir öğlen buluştuk. Ancak ropörtaj günlerinde gazetedekilere buluşma saatini erken söyleyip altımdaki büyüleyici otomobille bir Bebek turu yapmaya bayılıyorum. Düşünün altınızda 3.2 litre benzinli motorlu bir A6 (Otomobilin yeni versiyonu olduğu için tüm meraklı gözler üzerinizde!), muhteşem Surround bir müzik sistemi ve güneşli bir havagibi bir otomobil fanatiği her halde fazla bir şey istemez. Atakan ile Anadolu tarafında Tem gişelerinin sağında buluştuk. Otomobilinden inmiş, ceketini çıkarmış beni bekliyordu. Onu görünce hemen sağa çektim ve bir de sağ koltuğa çekildim. Hemen direksiyona geçti. Ve yol tutuş sistemini kapattı. Bir zamanlar 400 beygirlik Lancia Integrale HF'leri kullanıp Türkiye şampiyonu olan bir pilotun otomobil kullanmasını görmek bile heyecan verici. Atakan bana yeni A6 ile ilgili teknik sorular sordu. Ancak otomobilin kendisine verdiği tepkilerden, yol tutuşundan ve beygir gücünden hayli memnun kaldığını gözünden okuyordum. Hatta bu mutluluğu uzatmak için öğlen yemeğini şirkette yemek yerine Yakacık'a gitmeyi teklif etti. "Aman İskender Bey, orası sizin standartlarınıza az gelir.." derken kendimi İskender Atakan ile lahmacun ve pide yerken buluverdim.
Tabii bu arada bol bol otomobillerden ve yarışlardan söz ettik. İskender Atakan, artık yarış işlerinden sıkıldığını söylese de bugün İzmir'de start alacak Seat Cup Türkiye'de tek yarış için pistlere dönecek. Ben de bu özel anı yaşamak için İzmir'de pist kenarında İskender Atakan'a tezahürat yapıyor olacağım. Atakan bu aralar kendini işine ve ailesine vermiş durumda. İşini genişletmeyi planlıyor, bu nedenle yeni bir fabrika binası söz konusu. Yeni fabrikayı açtıktan sonra işi profesyonellere devredip öğleden sonraları canı ne istiyorsa onu yapmayı planlıyor. Yani balık tutacak, sevdiği kişilerle görüşecek ve artık çok eğlenecek... Yeni A6'ya gelince, İskender Atakan otomobili gerçekten çok beğendi. Hatta fotoğraflar çekilirken aracın tasarımını uzun uzun inceledi. Onu gösterişsiz ama çok eğlenceli bir otomobil olarak tanımladı. Tıpkı kendi gibi. İskender Atakan da gösterişten uzaktır ama çok eğlencelidir...
ATAKAN'I tanıdığımda hayatımda Audi A6 etkisi yaratmıştı. Şimdi de onunla yeni A6'yı denemenin keyfini yaşadık. Tabii bu arada bol bol otomobil ve yarışlardan da söz etmenin fırsatını bulduk
Rahşan Gülşan
|
|
|
|
|
|
|
|
|