Reklam Konseyi, dizilerde insanların giysilerinden içeceklerin etiketine kadar her türlü marka adının kapatılmasının rahatsız edici olduğunu belirtti.
Türkiye Reklam Konseyi gizli reklamı cezalandırmadaki paranoyaya dikkat çekti. Konsey, televizyonlarda en çok izlenen dizilerde insanların üzerindeki giysilerden masa üstündeki içeceğin etiketine kadar marka adı görünen herşeyin okunmaz hale getirilmesiyle (mozaiklenmesinden) duyulan rahatsızlığa dikkat çekti. Türkiye Reklam Konseyi yayınladığı bildiride, sektörü düzenlemek için oluşturulan kurulların düzenleyicilik işlevini bir yana bırakıp ağır cezalar yağdırarak, yapımcıları ve yayıncıları yıldıran tutumu ile AB yolundaki Türkiye'yi doğru yönde ilerletemeyeceğine işaret edildi. Bildiride, reklamlarla ilgili şikayetleri karara bağlamak üzere kurulan Reklam Kurulu'nun oluşumunun değişmesi gerektiği ifade edilerek şu noktaların altını çizdi: "Yasa gereği oluşturulan Reklam Kurulu'nun üye sayısı 25'e çıkarıldı ama üyeler, sektör temsilcileri, Reklamcılar Derneği ve Gazeteciler Cemiyeti temsilcileri ile sınırlı kaldı. Televizyonların en yetkili temsilcisi olan Televizyon Yayıncıları Derneği, Türkiye'deki reklam harcamalarının yüzde 80'ini yapanları temsil eden Reklamverenler Derneği, Türkiye'nin önde gelen gazete sahiplerini bir araya getiren Türkiye Gazete Sahipleri Sendikası gibi doğrudan konu ile ilgili sivil toplum örgütleri kurul dışında tutuldu. Buna karşılık konu ile doğrudan ilgisi olmayan pek çok kamu kurumunun ve çeşitli sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri kurula dahil edildi. Kurulun oluşumu uzmanlıklar da dikkate alınarak yeniden düzenlenmeli." Türkiye Reklam Konseyi, çözüm önerilerini de şöyle sıraladı:
UZMANLAR YETKİLİ OLSUN "Bütün gelişmiş ülkelerde olduğu gibi ülkemizde de reklamlarda denetim işlevini üstlenen, sektör temsilcilerini bir araya getiren bir sivil toplum kuruluşu olan Reklam Özdenetim Kurulu'dur (RÖK). RÖK'e başvurarak öndenetimden geçen reklamların Reklam Kurulu'na şikayet edilmemesi veya şikayet edilse de bunların Reklam Kurulu'ndaki savunmasının RÖK tarafından üstlenilmesinin kabul edilmesi, RÖK'ün yanıltıcı bulup durdurduğu bir reklamın daha sonra Reklam Kurulu'nca bir kez daha değerlendirilip cezalandırılmaması sağlanmalı."