Türk kadını bakımı değil görüntüyü önemsiyor
Yapılan araştırmalarda, Türk kadınlarının makyaj malzemelerini, Avrupalı kadınların ise cilt bakım ürünlerini öncelikli olarak tercih ettikleri ortaya çıktı. Avon Kozmetik Pazarlama Müdürü Binnaz Dinçer, kozmetik sektörünün tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de hızla geliştiğini söyleyerek, en fazla tercihlerin makyaj ürünlerinden yana olduğunu belirtti. Dinçer, toplumda büyük bir kesimin cilt bakım ürünlerini lüks olarak gördüğünü, Türkiye'de makyaj ürününü kullanan kadınların oranını yüzde 50, cilt bakım ürünü kullananların oranının ise yüzde 10-15 arasında olduğunu söyledi. Dinçer, en fazla satılan ürünlerin de ülkeler arasında önemli farklılıklar gösterdiğini söyleyerek, "Türk kadını el kremine, Yunanlılar cilt bakım ürünlerine, İspanyollar göz kalemi ve banyo köpüklerine para harcıyor. Ülkemizdeki kolonya alışkanlığı, Avrupa'da neredeyse hiç yok'' diye konuştu. Türk pazarının, kozmetik alanında renkli bir görüntü çizdiğini belirten Dinçer, firmalarının doğrudan pazarlama yöntemini kullandığını söyledi. Dinçer, küçük illerde kozmetik ürünlerine erişimin kısıtlı olduğunu, evlere kadar giden doğrudan pazarlamanın tercih edildiğini sözlerine ekledi.
|