Dünyanın mobilya devlerinden IKEA ilk mağazasını 2005 baharında Ümraniye'de açıyor. Daha önce mal tedarik eden IKEA yatırıma karar vermişti. Enflasyon hızlı düştüğü için yatırımı öne çekti.
Enflasyon hızlı düştü IKEA yatırımı öne aldı
Dünyaca ünlü mobilya ve ev eşyası mağazası IKEA, 2005 baharında Ümraniye'de ilk mağazasını açacak Türkiye'ye Maya Holding'in iştiraki Mapa ile birlikte adım atan IKEA, 'enflasyonun düştüğünü görünce' yatırımı öne almış.
Mobilya ve ev eşyası mağazaları zinciri İsveçli IKEA, Türkiye'deki ilk mağazasını 2005'in ilkabaharında Ümraniye'de açacak. Dünya genelinde franchise sistemiyle mağazalar açan ve bir süredir Türkiye'de kendine partner arayan IKEA, Maya Holding'in şirketlerinden Mapa Mobilya ve Aksesuar ile birlikte Ümraniye'de 30 bin metrekarelik mağaza için stard verdi. Önümüzdeki 4 yıl içinde Türkiye'deki mağaza sayısını 4'e çıkarmayı hedefleyen İsveçli şirketin Ümraniye'deki yatırımı 40 milyon dolara mal olacak. IKEA'nın Ümraniye'deki mağazası ile faaliyet gösterdiği ülke sayısı 33'e, dünya genelindeki mağaza sayısı ise 213'e çıkacak. IKEA'nın Türkiye faaliyetlerine ilişkin düzenlenen toplantıda konuşan MAPA Mobilya Yönetim Kurulu Başkanı Nuri Özsüer, ekonominin iyi yönde gelişmesinin IKEA'nın Türkiye'de yatırım yapmasını hızlandırdığını belirterek, bundan sonra ikinci mağazanın İstanbul'ın Avrupa yakasında açılacağını söyledi. Özsüer, "IKEA'nın sunmuş olduğu ürünler düşük maliyetli ve ucuz olduğu için enflasyon çok önemli bir veri. Bu nedenle enflasyondaki düşüş süreci yatırımı da hızlandırdı. Ümraniye'den sonra İstanbul, Ankara ve İzmir'de de birer mağaza açılacak" dedi. Toplantıda İsveçli firmayı tanıtan ve 1999'dan bu yana Türkiye'de olan IKEA'nın Türkiye Genel Müdürü Klaus Müllner, Ümraniye'de TEM çıkışında yer alan mağazanının inşaatınınyaz aylarında başladığını ifade ederek, mağazada her türlü mobilya, ev, mutfak ve banyo aksesuarlarını içeren 6 bin 500 çeşit ürün olduğunu söyledi. Müllner, mağazada 500 kişilik bir restoran ve İsveç ürünlerinin satılacağı mini bir marketin de bulunacağını anlattı.
ANA KRİTER DÜŞÜK FİYAT IKEA'nın 16 yıldır Türkiye ile iş yaptığını kaydeden ve sadece Türkiye'den yaptıkları yıllık ihracatın 200 milyon doları bulduğunu belirten Müllner, "Türkiye'de çok sayıda tedarikçimiz var. Fiyatları mümkün olduğu kadar düşük tutmaya çalışıyoruz. Açık hedefimiz bu. Çoğunluğun bu ürünleri alabilmesi lazım. Üretim ağırlıklı tasarım, nakliyatın müşteriye ait olması ve müşterilerin ürünleri kendilerinin monte etmesi ürünlerin fiyatlarının düşük olmasında en büyük faktörler" dedi. IKEA Ürün Geliştirme Sorumlusu Lars Lyse Hansen de Türkiye'nin en hızlı büyüyen satın alma piyasalarından biri olduğunu ifade ederek, "Türkiye'de büyük bir devrim bekliyoruz desek yalan olmaz" diye konuştu. IKEA konsepti dahilinde Türkiye'de de mobilyalar yassı koliler halinde satılacak ve müşteriler aldıkları ürünleri kendileri evde monte edebilecekler. İlk etapda Ümraniye'de 450 kişiye iş imkanı sağlayacak olan İsveçli şirketin toplam 4 mağazası ile 2 bin kişilik bir istihdam yaratması bekleniyor.