kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
  » Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Halim Saad
Malezyalı Saad 3. köprü için 1.2 milyar $ getirecek
Para değil geride bırakılanlar önemli
Malezya eski başbakanının yalı merakı

Malezyalı Saad 3. köprü için 1.2 milyar $ getirecek


İstanbul'a üçüncü Boğaz Köprüsü'nün yapımına talip olan Malezyalı işadamı Halim Saad: Ben sadece ülkeme ve ülkenize faydalı projelere finansman sağlamaya, yatırım yapmaya çalışıyorum.

Üçüncü Boğaz Köprüsü sözkonusu olunca, Malezyalı işadamı Halim Saad ismi de gündeme geldi. Genç yaşta büyük işlere imza atan Malezyalı işadamı Halim Saad geçtiğimiz hafta Türkiye'deydi. Hazine'den sorumlu Devlet Bakanı Ali Babacan'la görüşen Saad, SABAH'ın sorularını yanıtladı.

* Siz Türkiye'yle ne zaman ve neden ilgilenmeye başladınız?
Son bir iki yıldır Türkiye ile ilgileniyorum. İlk kez geçen yıl geldiğimde Başbakan Tayyip Erdoğan'la tanıştırıldım. Ne yapabiliriz diye konuştuğumuzda 'köprü yapıp yapamayacağımı' sordu Sayın Tayyip Erdoğan. Bu konuda deneyimlerimiz olduğunu söyledim. Bu sırada konut meselesini de açtı. Biz 20 bin konuttan söz ederken, Sayın Başbakan '100 bin konut kredisi bulup bulamayacağımızı' sordu. Biz de köprü ve konut için iki ayrı proje sunduk.

* Peki bunların finansmanı konusunu hallettiniz mi?
Köprü için 1.2 milyar dolar, 100 bin konut için 800 milyon dolar. Hesaplamalarımıza göre köprü kısmı 400 milyon dolar civarı . Geriye kalan 800 milyon doları tüneller, bağlantı yolları ve çevresi için. Biz bu parayı getiriyoruz buna rağmen herkes bizim üzerimize geliyor. Doğrusu bunu anlamış değilim.

* Evet, sizin hakkında çok şey yazıldı. Çünkü sizin geçmişinizde karanlık noktalar var. Örneğin 1997 Asya Krizi'nden sonra Renong isimli şirketiniz krize girdi ve 2001 yılında devlet el koydu. Bu nedenle de sizin üstünüze geliyorlar.
Bunlar doğru değil. Şirket çok büyük bir şirketti. Mevcut mal varlığı borcunun çok üstündeydi. Renong'un o günkü değeri 19 milyar dolardı. Kontrol edin bunu bulacaksınız. 6.5 milyar dolar borca gelince. Bu benim borcum degil. Projenin borcu. Otoyol yapıyorsun borç alıyorsun, otoyollar para kazanıyor. Bu parayıda geri ödüyorlar. Bu şahsi borcum değil. Devlet otoyollara tekrar sahip olmak istedi. Yani şirket batmış değil, şirketi ben sattım.

* Sizin bu projeyi yapacak gücünüzün olmadığı kanaati hakim. Siz neyin peşindesiniz?
Herkes birşey söyler. Ben bu konuda şunu söyleyebilirim, finansmanın tamamını sağladım. Saygımdan şimdilik bir detay veremem. Ben teklifimi verdim. Devlet namına bir açıklama yapamam. Ama şu anda benim banka mektuplarım yanımda, hem konut projesi hem de köprü projesi için.
DİĞER EKONOMİ HABERLERİ
 Devlette 'yatırımcıya cefa çektiririm' anlayışı hâkim
 Hazine dalgalanmayı iyi yönetti, faturayı düşürdü
 Yabancılar sürpriz yaptı borsayı yüzde 4 uçurdu
 ABD'li Bakan: Türkiye enerji merkezi oluyor
 Memurların IMF teyakkuzu
 4.500 bayi eşi seferberlikte
 Enflasyon hızlı düştü IKEA yatırımı öne aldı
 'Denizbank'ın halka arzı TCK'dan olumsuz etkilenmeyecek'
 Golfçü Tiger Woods, iki buçuk Beckham ediyor
 ABD Merkez Bankası faiz oranlarını çeyrek puan artırdı
 Dünya patronlar zirvesi 2007 yılında İstanbul'da
 İlaçta vurgun, ortak listeyle önlenecek
 Toyota kapasite artıracak
 Türk varlıkları çok ucuz ve ekonomisi güç kazanıyor
 Çin tekstiline AB kotası kalkıyor
 Özelleştirme mağduruna geçici iş
 Piyango'ya danışman seçildi
 İsrail'de 400 bin memur grevde
 Bursa Çimento, Uzan'ın 2 fabrikasına talip olacak
 Borsadan
 Türkiye'den Kısa Kısa Haberler...
 Otomobil şenliği Paris'te başlıyor
 ABD'de sigara için tarihi dava başladı
 Demiryolları için Eximbank kredisi geliyor
YAVUZ SEMERCİ
Borç yükünü istikrar hafifletiyor
Başbakan Tayyip...
İLKER SARIER
Kimin tabanı?
Vallahi gazetelerde okudum. Döndüm döndüm...
ABDURRAHMAN YILDIRIM
Yüksek faiz Türkiye'nin kaderi mi?
AB yolundaki kaza ile...
Şampiyon doğmuşlar
İşte şampiyonlar yetiştiren Mamak ilçesinin sırrı: Trafik kazasında...
Ayşe'siz kaldılar
İngiltere'den tatile gelen üçüzleri ölüm ayırdı. Üçüzlerden Ayşe,...
Faaliyetleri dondurduk
Faaliyetleri dondurduk
Vinsan İnşaat'ın sahibi Ali Haydar Veziroğlu, "10 Türk işçisine...
'Irak'tan çekilmeyi doğru bulmuyorum'
'Irak'tan çekilmeyi doğru bulmuyorum'
Siirt'ten atv'nin canlı yayınına katılan Erdoğan, Türk şirketlerine...
IMKB
E: 21,193 D:% 4.02
DOLAR
S: 1,524,000 D:% -0.13
EURO
S: 1,867,000 D:% 0.65
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.