Türkiye'nin Batı Avrupa dışındaki en fazla gelişme gösteren pazar olduğunu söyleyen Peugeot Uluslararası Operasyonlar Direktörü Delous, "Sabredin, Türkiye üretim üssümüz olabilir" dedi.
Türkiye, Peugeot'nun gözdesi oldu. Yılın ilk yarısında Batı Avrupa dışındaki ülkeler içinde Türkiye en fazla büyüyen pazar oldu. Fransız otomobil üreticisinin Uluslararası Operasyonlar Direktörü Christian Delous, Türkiye'nin kendileri için kilit ülke konumunda olduğu söyleyerek, yeni projelere açık olduklarının ipuçlarını verdi. Delous, "Türkiye üretim merkezi olabilir. İleride bir gün mutlaka Türkiye ile PSA Group'un adları ortak otomobil üretiminde beraber anılacaktır. Ancak bize izin verin adımları yavaş yavaş atalım" dedi.
TÜRKİYE GÖZDE PAZAR OLDU Peugeot 407'nin tanıtımı için Türkiye'ye gelen Peugeot Uluslararası Direktörü Christian Delous, şirketin gelişiminde Türkiye'nin önemli bir role sahip olduğunu kaydetti. Batı Avrupa dışındaki pazarlarda satışlarında yaklaşık 100 bin adetlik bir artışın gözlendiğini söyleyen Delous, Türkiye'nin bu ülkeler içinde ilk sırada yer aldığını belirtti. Bu yıl 50 bin adetlik satış rakamlarına geçmeyi hedeflediklerini ifade eden Delous, Bursa'da faaliyet gösteren Karsan'la olan montaj işbirliğinden mutlu olduklarını söyledi. Fransız yönetici hatta Partner ve J9 üreten Karsan fabrikasının Peugeot standartlarının üzerine bile çıktığını sözlerine ekledi. Genç nüfus ve yaşlı araç parkı göz önüne alındığında Türkiye'nin çok önemli bir potansiyel içerdiğini söyleyen Christian Delous, şöyle devam etti: "Her şey arzulandığı gibi giderse satışlar 800 bin adetleri geçecektir. Daha yüksek rakamlara da ulaşmak mümkün. Biz Türkiye'yi her zaman Avrupa Birliği (AB) ülkesi olarak görüyoruz. Ancak uzun vadeli üretim stratejilerinde ani kararlar bizi zorluyor. Hurda araç tevşiğinin azaltılması ve ticari araçtaki Özel Tüketim Vergisi artışı buna örnek. Açıkçası önümüzü görmek istiyoruz. Türkiye'de üretimi düşünmüyoruz' dersek yalan olur. Bu konu üzerinde düşünüyoruz. Tabii Doğu Avrupa'da iki yeni üretim tesisisimiz geliyor. Çek Cumhuriyeti ve Slovakya'da 600 bin araç üreteceğiz. Kağıt üzerinde orta vadede kapasitemiz, ihtiyacı karşılayacak gibi... Ancak Türkiye'de ekonomi iyi gidiyor. Hiçbir zaman Türkiye'de üretim kapısı kapanmış değil. Türkiye mutlaka üretim merkezi olacaktır. Ama izin verin adımlarımızı yavaş yavaş atalım."