kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Selale Kadak @ SABAH
 
Deniz Ticaret Odası'nda batan gemi tartışması!
Koç denize açılmadan denizi temizleyecek!

Deniz Ticaret Odası'nda batan gemi tartışması!

Türkiye'de batması an meselesi olan ve net bir şekilde açıklanmasa da içinde zehirli atık madde olduğu bilinen 8 gemi daha olduğunu biliyor muydunuz?
Deniz Ticaret Odası'nın (DTO) son yapılan meclis toplantısında üyelerin hararetli bir şekilde tartıştığı konu İskenderun'da batan zehirli atık (termik santrallarda kullanılan hammadde) yüklü İspanyol gemisiydi. Meclis üyeleri bir an önce bu konuda bir şeyler yapılması gerektiğini, devlet bir şey yapamıyorsa, sivil toplum kuruluşlarının harekete geçmesini istiyordu.
Denizci işadamlarından biri kalkıp söz aldı ve son batan geminin bir benzeri olan burnundan yaralı Nadya isimli geminin uzun bir süredir Kıyı Emniyeti'nin Sarıyer istasyonunda beklediğini söyledi. O da hacizliydi. Boğazlardan geçen her geminin vermesi gereken kılavuz ve fener parası da en küçük bir gecikmeyle katlandığı için yüklü miktarda borcu vardı. İşin en acı tarafı da batması halinde çevreye vereceği zarar hesap bile edilemeyen geminin üzerindeki haciz miktarı sadece 40 bin dolardı.
Bir başka denizci daha söz aldı ve Türkiye'nin muhtelif yerlerinde bağlı aynı türde sekiz gemiden söz etti. Hepsi benzer malzeme yüklüydü. Hepsi de hacizliydi. Üstelik bu gemilerin batması an meselesiydi. Bakıma girmiyorlardı.
DTO Meclis Başkanı Erol Yücel'den öğrendiğime göre, batan son gemiye dalgıçların bile özel kıyafetle dalması gerekiyordu. İspanya Hükümeti gemiyi geri istemişti ama bürokratik sorunlardan bir türlü bu olamamıştı.
Gemi batınca astarı yüzünden daha pahalı oldu tabii. Yücel kızgın. 'Ne sabotajı' diyor. 'Gemiler iki yılda bir havuza girmek, beş yılda bir büyük bakımdan geçmek zorunda. Dört yıl orada duran gemi çürür. Bu kadar basit.'

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Denim Kralı hayalleri için Karamancı Holding'teki hisselerini sattı   / 16-09-2004
 Çiftlik sahibi işadamları buluşacak!   / 10-09-2004
 Avrupa'da bizim hedef pazarımız iki ülke; Rusya ve Türkiye   / 08-09-2004
 Gül'ün elçileri son sürat çalışıyor   / 01-09-2004
 İş alemi geleceği şekillendirmek için toplanacak   / 27-08-2004
 Nihat Gökyiğit'in Macahel mucizesi   / 18-08-2004
 Kayıtdışı işte böyle besleniyor   / 11-08-2004
 Martı ismi için büyük savaş!   / 06-08-2004
 'İş yaptığımız her yer tehlikeli, Türkiye'nin alternatifi yok ki!'   / 04-08-2004
 İstanbul'a tam 10 bin mimar getirecek kongre   / 30-07-2004
İLKER SARIER
Çözüm yok!
Yazacağım bu yazıyı, PKK'nın dağ...
ŞELALE KADAK
Deniz Ticaret Odası'nda batan gemi...
ABDURRAHMAN YILDIRIM
5 milyon kişiyi açıkta bıraktık
Hafta başında milli...
Beşoklar'ın kızı: Ailemiz çete değil
Çamlıca ailesinden 2 kardeşi öldürmekle suçlanan Beşoklar'ın kızı...
Darüşşafakalılar'dan SABAH'a teşekkür
SABAH gazetesinin geçen yıl 22 Nisan'da başlattığı "Bir Sabah...
TCK son anda çekildi
TCK son anda çekildi
TCK'yı görüşmek için Meclis'i olağanüstü toplantıya çağıran AKP, zina...
'Hayatımın akışı değişmeyecek'
'Hayatımın akışı değişmeyecek'
Gazeteci-yazar Duygu Asena'nın beyninde tümör bulunduğu kesinleşti.
IMKB
E: 21,705 D:% 0.41
DOLAR
S: 1,504,000 D:% 0.27
EURO
S: 1,828,000 D:% 0.22
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.