Efe Rakı'nın 'İlk özel rakı' sloganıyla piyasaya girmesi, Tekel'in içki bölümünü alan Mey'i harekete geçirdi. Mey, Yeni Rakı için, 'söz büyüğün' dedi.
Özel şirketlerin içki üretime başlaması ile birlikte sektördeki rekabet de kızıştı. En büyük fırtına da rakıda kopacak gibi görünüyor. Çünkü 1998'den bu yana tüketimde azalma eğilimi devam etmesine rağmen piyasaya yeni oyuncular çıkıyor. İzmirli Elda şirketi, Türkiye'nin ilk özel rakısı olarak piyasaya sürülen Efe'nin tanıtımı için gazetelere boy boy ilanlar verince, Tekel'in içki bölümünü satın alan Mey İçki Sanayi de savaşa, elindeki en iyi silah olan Yeni Rakı ile katıldı. Her iki grup da verdiği ilanlarda iddialı sözler kullanıyor. Efe, 'Türkiye'nin ilk özel rakısı' olarak lanse edilirken, Mey İçki Sanayi de, 'Söz büyüğün' sloganı ile Yeni Rakı'nın sektördeki büyüklüğüne dikkat çekmiş görünüyor. Ancak taraflar birbirleri için slogan geliştirdiklerini kabul etmiyor. Mey İçki Sanayi Pazarlama Direktörü Cihan Kırımlı, 'Söz büyüğün' ifadesini Efe Rakı ile kıyaslama düşünmeden kullandıklarını belirtirken, "Efe için 'Türkiye'nin ilk özel rakısı' deniyor ama, Yeni Rakı da şubat ayından beri özel. Biz sadece Yeni Rakı değil, kalitesiyle göz dolduran Tekirdağ, Kulüp Rakısı ve Altınbaş'la da pazarın lideri konumundayız.
Henüz rakibimizi tanımadığımız için piyasaya etkisi ne olur bilemeyiz. Ama, rekabet güzel şey" demekten de kendini alamıyor. Mey'in Yeni Rakı hamlesini erken bulduğunu belirten Efe Rakı'nın üreticisi Elda Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş ise, "Efe önümüzdeki hafta sonundan itibaren tüm Türkiye'ye ulaşacak. Fakat daha şimdiden tüketiciye yarayacak rekabetin doğması, geleneksel içkimiz rakının kalitesini artıracaktır" diye konuştu.
DİĞER İÇKİLER DE SIRADA Alkollü içecek sektöründe savaş şimdilik rakı etrafında yaşansa da, kısa sürede diğer içecekleri de saracağa benziyor. Çünkü önümüzdeki dönemde 'Çilingir' ve 'Sarı Zeybek' rakılarını piyasaya sürecek olan Elda, Dobra ismi ile votka ve şimdilik ismi belli olmayan cin üretimine de başlayacak. Şirket sadece rakı değil içki piyasasında iddialı bir konuma yükselmek istiyor. Sektördeki hareketlilik 2005'in başından itibaren daha şiddetli hissedilecek. Zira Tariş'in desteği ile üretim çalışmalarını sürdüren Koç Holding ve Ege Bölgesi Sanayi Odası (EBSO) Başkanı Atıl Akkan da ürünlerini yılsonunda piyasaya sürecek. İşte gerçek rekabet de o zaman başlayacak.