|
|
Her D'ye deva!...
"Bütün 'D'lere iyi gelir"... İşte 'inovasyon' (buluşçuluk, yenilikçilik) dediğimiz şey. Hani otomobillerin arkasında bir kaç harf, bazen de birkaç rakam vardır... Mesela ben ürün piyasa kalktı, 'Doğan SLX'deki X'i çözebilmiş değilim. Haydi 'S' süper olsun, 'L' de lüks... 'X' ne oluyor?.. En popüler üçlülerden biri de 'GTI'dır... 'T' Turbo olsa gerek, 'I' de yanılmıyorsam 'injection'. YA 'G' ne ola? 'Grand' mesela... 'Grand Turbo Injection"?... Bir de rakamların dünyası var. Opet bu enteresan harf karmaşasından yola çıkmış yeni diesel reklamında. Reklam, diyorum; bir türlü 'kampanya' demeye dilim varmıyor! Çünkü Opet zırt diye kesebilir bu reklamları da. Ne oldu yeşillikle ilgili o çevreci reklamlar? Nerede PR ayakları? Gazete reklamları? Algılamanın temel direği 'Süreklilik' kırıldı kırılacak. Bu seferki yaklaşım süper doğrusu. Önce araçların arkalarındaki tanımlardan örnekler vermişler: TDI, HDI, TD, JTD, DTI, DID, TDCI, DTi, CDI, CDTi, CRDi, dCi... "FullForce Eurodiesel. Bütün 'D'lere iyi gelir"... Şimdi insan bu kadar güzel yakalanmıış bir iletişim konseptinin ardından ne bekliyor. Üzerinde 'Bütün 'D'ler iyi gelir' yazılı t-shirt'ler... Aynı sloganın, diesel motorlu anlaşmalı taşıtlara yapıştırılması, Kanal D ile yapılacak özel işler... (Kanal D'de D var ya...), adı D harfi ile başlayan herkese üzerinde 'Bütün 'D'ler iyi gelir' yazılı bedava şapkalar... Hele şu sıra Bosch'un dizel araçlarda performansı artırıp yakıt tüketimini azaltan sistemleri, dizel motorların bütün algılamalarını olumlu yönde etkilerken, hele de petrol fiyatlarındaki çılgınca artış, dizel kullanımının önünü daha da hızla açacakken...
|