|
|
|
|
|
|
|
|
Yine tuzluklar medyayı kapladı
Şu sıra bazı otomobil markaları, yaz satışları için trenin son vagonuna atlamaya çalışıyorlar. İçine düştükleri telaş da reklamlarına yansıyor. Otomobiller birer tuzluk gibi duygusuz anlamsız öf çekip çekip sayfalara koyuyor altına "Şu kadar TL'den başlayan fiyatlarla" diye yazıyorlar. Acaba hiç araştırmışlar mıdır "Başlayan fiyatlarla" ibaresi, potansiyel müşteri üzerinde hangi etkiyi yaratıyor. Ben kendi hesabıma, "Bunlar gel gel yapıyorlar. Bayiden içeri girince gayet normal bazı seçenekleri isteyince fiyatı yükseltecekler!" diye düşünüyorum. Bu tür yaklaşımın hiçbir işe yaramadığını; birkaç araç sattırsa bile bunun için yapılacak iletişim harcamasına değmeyeceğini, anlamaları için bazı markalar için bir hayli zaman geçmesi gerekecek herhalde. Toplantılarına katılmadım ama adım gibi eminim ki, reklam ajansları bu tuzluk reklamlarından çok daha yaratıcı çözümler öneriyorlardır. Ama müşteri satamazsa canı yanacağı için bastırıyordur: "Satıcı reklam istiyorum. Koyun otomobilin resmini! Yazın altına fiyatını, olsun bitsin!"... İletişim Danışmanı arkadaşımız Ozan Özkan internetten bir Kia reklamı indirmiş. Müthiş bir film. 'Ecnebi' de değil. Yani sadece Hristiyan Batı toplumları için geçerli bir anlatım dili yok. Şöyle ki: "Adam evinden işine gitmek üzere çıkıyor. Kapısının önünde boyaları dökülmüş, her tarafı perişan bir otomobil. Sağına soluna bakıyor. Kimsenin kendisini görmediğine emin olduktan sonra aracın önüne geliyor ve otomobilin üzerindeki, araca eski görüntüsü veren kılıfı kaldırıyor; altından pırıl pırıl bir Kia çıkıyor..." Tek laf gerektirmeyen bu reklam ve NTV'de haber öncesi ve sonrası yayınlanan Andre Agasi'li görüntüler varken, Aynı Kia'nın gazetelere verdiği reklamları anlamak zor! Aynı soru Mercedes Vaneo için de geçerli. 'Kolay alım, kolay bakım' sloganıyla yayınlanan reklamdan çok daha çarpıcı Vano reklamları gördük hatta burada da yazdık. Burada verdiğimiz iki örnek bir de şu sıra basını sarmış olan 'tuzluk' reklamları arasında en iyileri. Hiç olmazsa biraz yaratıcılık kaygısı taşıyanları... Diğerlerini sorma gitsin...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|