|
|
Az ama öz 52 meşale yola çıktı
Geçen hafta Hyundai ve Hyundai bayilerinin, TED (Türkiye Eğitim Derneği) ile yeni bir eğitim projesini hayata geçirmeye hazırlandıklarından söz etmiştim. Projeye "Hyundai Meşaleleri" adı verilmişti. Milli Eğitim Bakanlığı'nın da destek verdiği bu toplumsal sorumluluk projesinin iletişim açısından kritik başarı faktörlerine dikkat çekmeye çalışmış, "Aman dağ fare doğurmasın!" diye de uyarmıştım. Hyundai Genel Müdürü Kurthan Tarakçıoğlu haylin uzun fakat son derece içten ve ayrıntılı bilgi içeren bir mektup göndermiş. Özetle diyor ki, biz sizin getirdiğiniz uyarıların farkındayız ve bunların birer başarı faktörü olduğuna da katılıyoruz. Fakat bu proje Hyundai'nin öyle bir gecede verdiği bir kararla oluşmuş bir çalışma değil. Şöyle devam ediyor Tarakçıoğlu: "Biz Hyundai ailesi olarak, ticari varlığımızın bize sunduklarının sadece kendimize değil çevremizdeki diğer insanlara da ait olduğunu düşünüyoruz. Bize ihtiyacı olanların varlığından haberdarız. Dahası, bu ihtiyacın karşılanmasının, sadece devletimizin sosyal sorumluluğu olarak görülmemesi gerektiğinin de bilincindeyiz. Bu nedenle, sektöründe birçok konuda önderlik yapan Hyundai Assan ve tüm yurt çapına yayılmış bir çok yatırımcıdan oluşan, fakat böyle bir konuda tek vücut olabilmeyi başaran Bayi Teşkilatı olarak, ticaret hayatının dışında da bir araya geldik. Ve tek bir aile olarak, Van'dan Edirne'ye, Hatay'dan Rize'ye kadar, henüz örneği görülmemiş bir şekilde organize olarak, eğitime ve Türkiye'nin geleceğine katkıda da önderlik etmeye, kazancımızın bir bölümünü, sorumluluğumuzu yerine getirmek üzere bu ulvi mesele için kullanmaya karar verdik. Yani 'Hyundai Meşaleleri' için... Değerli Hyundai kullanıcıları da, satın almış oldukları her aracımızla Hyundai Meşaleleri'ne katkıda bulunuyor olacaklardır. Dahası, Hyundai'nin ve Türk Eğitim Derneği'nin internet sayfaları üzerinden, eğitimine katkıda bulundukları "Hyundai Meşalesi"ni bizzat tanıyacak, öğreniminin gidişatını daima izleyebilmek ve başarılarından haberdar olabilmek ayrıcalığına sahip olacaklardır. Genel Müdür, 3 yıl sürecek ve TED'in talebi üzerine 52 öğrenci ile sınırlandırılacak olan bu projenin 600 bin Dolara mal olacağını belirtiyor ve ekliyor: "Protokol ile sağlanacak burs, henüz bilinmeyen çocuklar için değil, yazılı ve sözlü mülakatları TED'in standart ve kriterleri çerçevesinde oluşturulan ve psikolog, psikolojik danışma ve rehberlik, eğitim uzmanı ve idari yetkililerin yanı sıra Hyundai temsilcilerinin de katılımı ile oluşturulan komisyonlarca tamamlanan mülakatlarla seçilmiştir. Bu burslar ağırlıkla, Yatılı İlköğretim Bölge Okulları ve Pansiyonlu İlköğretim Okulları'nın sınıflarında okul birincisi olan adayları ile birlikte Tam Eğitim Bursu sınavları ile belirlenen çocuklar için verilmektedir. Bu bağlamda belirlenen sayı, TED'in ihtiyaca muhtaç olan çocuk portföyünün büyüklüğüne bağlı olarak sağlanan yaratıcı, tutarlı, sürekli ve hedefine ulaşan gerçekçi bir büyüklüktür." Biz de en azından iletişimi başarıya taşımada kilit olduğuna inanarak ortaya attığımız ve savunduğumuz üç kavramın (yaratıcılık, tutarlılık, süreklilik) bir Genel Müdürün iletişim duyarlılığının içine yerleşmiş olmasından büyük bir esenlik duyarak, Hyundai Assan'a başarılar diliyoruz...
|