|
|
|
|
|
|
Raylar neden 'S' şeklini alır?
Yıldız Teknik Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Aydın Erel: "Raylar, sıcak havalarda genleşmek istiyor. Yani uzamak istiyor. Ancak kaynaklı olduğu için uzaması mümkün olmuyor. Bu durumda ya yukarı ya da yana kayıyor. Burada yana kıvrılmış. Olay yerinde balast dediğimiz kırma taş tabakasının traverslerin her iki tarafında yeterince bulunmuyor sanırım. Balast yetersizliğinden kaynaklanmıştır. İyi bir bakım yapılsa olay önlebilirdi.
Ulaştırma Bakanlığı Eski Müsteşarı Mete Örer: Bu kadar esnemesinin nedeni rayların yerine konulurken yanlış mevsimin tercih edilmesi. Raylar ilkbahar ve sonbaharda yerlerine konmalı. Kış ya da yaz yapılırsa bu şekilde eğrilmeler olabilir. İlkbahar ve sonbaharın tercih edilmesinin nedeni sıcaklık farkının en az olduğu mevsimler olmasıdır. Hangi kalitede ray kullanılırsa kullanılsın bu esnemenin önüne geçilemez. Traverslere bakılmadığı için parçalanmıştır."
Ege Üniversitesi Ö. Ü. Burak Göktepe: Bu tip bozulmalar, trenin hızı, bulunduğu mevki ve bozukluğun biçimine bağlı olarak sonuç verir. Eğer tren durdurulamasaydı, bu bozulma, trenin raydan çıkmasına, devrilmesine varacak kadar büyük faciaya sebep olabilirdi. Bütün bu sorunlar, demiryolu sistemimimizin eskiliğinin, yıpranmışlığının bir sonucudur."
|
|
|
|
|
|
|
|
|