Esit firmasının uygulamalarından biri de karayollarının ömrünü uzatıyor ve dolaylı olarak da kazaların azalmasına neden oluyor. Ferhat Tigrel karayollarına 22 adet satılan sistemi şöyle anlatıyor: "Saatte 160 kilometre hızla geçen bir aracın dingil başına düşen ağırlığını ölçebiliyoruz. Kabaca yapılan bu ölçümde aşırı yükleme yapan araçlar cebe alınıp hassas ölçüm yapılıyor. İsterseniz bu sisteme kamera entegre ederek aracın plakasını tesbit etmek mümkün." 2 yıl önce satılan sistemin kuruluşu yapılmamış. 2005 yılının başında 23 istasyonun birden hizmete sokulacağını belirten Karayolları yetkilileri, kamyon şoförlerinin artık ağırlık kontrolünün yapılacağını bildiği yolları alternatif yollar seçmesini önlemek için Karayolları tüm istasyonları aynı anda hizmete sokmayı planlıyor. Karayolları yetkilileri dingil başına ağırlığın Avrupa'da 10 ton civarında olduğunu, Türkiye'de 22 ton dingil ağırlında hareket eden kamyonları bile tesbit ettiklerini söylüyor. 20 yıl ortalama ömre sahip bir karayolunda belirlenen ağırlığın sadece 1 ton üstünde yükleme yapıldığında karayolunun ömrünün 2 -3 yıla düştüğü söyleniyor. Yetkililer fazla yük taşımanın sadece yolları bozmadığını, ölümlü kazalara sebep olduğunu belirtiyor.