Uzunca bir süredir İstanbul dışında ve pek TV izlemediğim bir ortamda bulunduğum için olacak ben henüz seyretmedim. Ama seyredenler şimdiden ikiye ayrılmışlar. Fotomaç'ın reklam filmleri öyle sıradan, olsa da olur türünden mesajlar taşmıyor... 'Futbol ve ölüm kalım' temasını işlemek yürek ister. Futbol ve ölüm kavramlarını yan yana getirmek için Sabah Grubunun reklam ajansı Saatchi & Saatchi'de saatler süren tartışmalar olmuştur mutlaka. Bana fotoğraflarını gönderdiler. Yaratılan atmosfer hayli dramatik... İnsanın ölüm döşeğinde bile futbolla ilgilenmesi, bundan daha çarpıcı anlatılamazdı herhalde. Basının kendisini anlatmak için yaptığı reklamlar her ne hikmetse son derece özensiz ve sıradan olabiliyor. Bu öyle değil. Bu nedenle de tartışmaya açık. Futbolda şiddeti reddederken, ölüm/kalım temasını konsept yapmak riskli mi riskli. Ama risk almadan başarılı da olunmuyor. İşte bir okurumuzun bu konudaki tepkisi: "Filmde hasta yatağında ölmek üzere olan hasta adam son bir gayretle yanındakilerin kulağına bir şeyler fısıldıyor ve son nefesini veriyor. İşte tam burada meşhur 'dış ses' sloganı atıyor: 'Futbol bir oyun değildir, bir ölüm kalım meselesidir!.. Şimdi bu müthiş'yaratıcılıkla' ürünle ilgili ne anlatıldığını ve iletişimde 'ölüm' kelimesinin kullanılmasını nasıl yorumladığınızı bir uzman olarak herhalde köşenizde ele alırsınız. Futbolda şiddeti tartışırken 'Görmek istemediğimiz görüntüler...', 'Umarız bir daha böyle olaylar olmaz...', 'Futbolun bir oyun olduğunu unutmayalım...' gibi laflar ederler... Haydi canım sende. Buyurun işte, milyonlarca insana üstelik bir futbol gazetesi futbolun bir oyun olmadığını ve kazanmak için gerekiyorsa ölümün bile göze alınabileceğini ima eden bir reklam yapıyor, sonra aynı gazetenin yazarları futbolda 'Şiddete Hayır' diye millete göstermelik şirinlikler yapıyor... RTÜK'e de yazmak isterdim, ama bu kurum genelde eski Kemal Sunal film- lerindeki küfürlü diyalogları ve Star TV yayınlarını takip etmekle meşgul olduğunu düşünüyorum ve bu tip 'önemsiz' konularla ilgileneceklerini hiç zannetmiyorum. Saygılarımla, Emre Yardımcı." Hayat bana önüme çıkan her sivriliği hemen reddetmemeyi öğretti. Bu nedenle reklam ajansının bu konuda neler diyeceğini merak ediyorum. Yazarlarsa haftaya burada yayınlarız. Sonra da görüşümüzü dile getiririz.