|
|
Vardır elbet bir bildikleri...
Anlamakta her güçlük çektiğim şeyin 'yanlış' olduğunu iddia etmemeyi öğreneli çok oldu. Hani derler ya, "Vardır bir bildikleri!". Ben de bir meseleye kafam basmadı mı, artık bu sihirli sözcüğü kullanır oldum: "Vardır bir bildikleri!" Örneğin, Aria markası için yatırılan milyonlarca dolara ne oldu? Onca emek onca zahmet niçin değerlendirilmedi? Yer gök Aria diye inledi. Türkiye'de iyi kötü bir marka doğdu. Sonra 'puf' diye söndürülmesi mi gerekirdi; yoksa başka türlü değerlendirilmesi mümkün müydü? Neden yapmadılar? Vardır bir bildikleri... Aria ve AyCell birleşmesinden, yani iki A'dan yeni bir marka doğdu: Avea.. Yani A ve A... Oysa bunu Türkçe "A ve A" olarak değil, sanki İtalyancaymış gibi, hani biraz da "Ave, Sezar!"dan falan çağrıştırma, "Avea" diye okutmanın alemi neydi? Oysa "A ve A" diye okutturulsa, Aria ve AyCell için yapılmış milyonlarca dolarlık iletişim yatırımı bir nebze olsun bu tarafa da fayda sağlamış olurdu... Böyle yapmadıklarına göre, vardır elbet bir bildikleri... Avea reklamlarında da bir bildikleri var herhalde. Avea'yı temsil eden kapıdaki satıcı kız süzme alık, sokaktaki seyyar satıcı bir tuhaf. Yani ikisi de negatif tipleme. Pop Star'ın kıl mı kıl jüri üyesi Armağan Bey, daha da kıl. Hem ürünü kötülüyor, hem de ürünün sunuluş biçimini. Yani reklamda pozitif tek bir şey yok. Hadi dedim, bu tersliği gazete reklamlarında düze çevirip düzeltirler. O da yok... Dikkat çekiyor mu? Allah için çekiyor. Banu Alkan'lı Ixir reklamları da, Aganigili fındık reklamları da çok şahaneydi ve dikkat çekiyorlardı. Her ikisinde de iş battı... Dikkat çekmek, eğlendirmek, şahane reklam olmak yetmiyor yani. Reklam filminde anlatılmak istenen Avea markasının vaadi ne? Anlayan beri gelsin. Şöyle bir şey mi yoksa, "Avea salakların kullandığı sümsük bir üründür. Armağan Bey gibi zeki cinler, bu tür geri zekalılığa yüz vermezler!" Herhalde değil... Peki ne? "Vardır elbet bir bildikleri", demekten başka çıkar gözükmüyor yine...
|