Haydi Doktor, sinemaya!
Eğer Cem Yılmaz şu Doritos Ala Turca'daki 'Doktor' tiplemesinden bir sinema filmi çıkarmazsa, ben de Cem'i hiç tanımamışım demektir. Bu tür tiplemelerde ne kadar başarılı olabileceğini zaten "Her Şey Çok Güzel Olacak"da yeterince kanıtlamıştı. Amerikan sineması bu tür işlerde pilot çalışma yaparmış. Filmi önce küçük bir kasabada vizyona sokar, alacağı tepkiyi ölçer, sonra piyasaya verirmiş. Amerikan vergi sistemine göre zarar edecek bir filmi, ticari dolaşıma sokmazlarsa, daha az vergi ödüyorlarmış. Cem Yılmaz Doritos AlaTurca'daki tiplemeyi fazlasıyla test etmiş oldu. Hele reklamın şu sıra ekranlara gelecek yeni bölümleri işi hepten koparacak gibi... Reklam yazarları mı buldu Cem mi, bilmiyorum. Fakat, son 20 yıla damgasını vuran, son krizle birazcık sarsılan, her türlü erdemi reddedip kısa ve zahmetsiz yoldan para kazanma kültürünü hicveden konsept, sadece güldürü özelliğiyle değil, uyarıcılığıyla da dikkat çekici...
|