* Fabrikayı bu yıl Sabah Gazetesi yazarları dolaştı. Gözümüzle de gördük ki, aynı üretim bandında arka arkaya birbirinden çok farklı araçlar üretiliyor. Bunu nasıl başarıyorsunuz? Çok iyi işleyen bir planlama ve lojistik sistemi var. Amacımız, dünyanın herhangi bir yerindeki müşteriye sipariş verdiği aracını en kısa sürede teslim etmek. O nedenle sıralı olarak araçları üretiyoruz. Bir üretim bandında arka arkaya üretilen araçlar artık birbirine hiç benzemiyor. Motoru, şanzımanı, koltuğu farklı araçlar arka arkaya üretiliyor. Örneğin, üretim bandındaki 17 numaralı araç yeşil bir Connect'tir ve x müşterinindir. Arkasından gelen 18 nolu araç, camsız bir vandır ve y müşterisinindir. Banttaki her araç için gerekli olan parçalar bir dakika arayla gelip, montaja giriyor. Bir de gemi sırasına göre planlama yapıyoruz. Özetlersem, biz biliyoruz ki, çarşamba günü kuzey rotasına giden gemiye yarısı İngiliz yarısı da Kuzey Avrupa aracı bindireceğiz. Onun için pazartesi üretim bandından inen araçların yarısı sağdan, yarısı soldan direksiyonlu oluyor. Cuma günü ise İtalya ve İspanya'nın gemisi var. Onun için de Çarşamba günü hattan inen araçların hepsi klimalı ve hepsi soldan direksiyonludur. Böyle bir kompleks planlama lojistik sisteminin hesaplanması, yönetimi, çıkan problemler karşısında hem imalatçıya, hem fabrikaya hem gemiciye talimatları vermek, takip etme konusunda da yine mühendisler çalışıyor.