Varan hızını artırıyor
Saatte 90 km.'den 900 km. hıza hazırlanan Varan Turizm, iç ve dış hat yolcu/ kargo taşımacılığı yapacak. Karayolu taşımacılığının önemli ismi yine iddialı
Gelecek yıl iç ve dış hat yolcu ve kargo taşımacılığı yapmak üzere piyasa girmek için çalışmalarında son noktaya gelen Varan Turizm, diğer havayollarından farklı olarak hava ve kara taşımacılığını entegre hale getirerek, yolcuyu gidebileceği en son noktaya kadar Varan markası altında tutacak. Antalya'ya uçakla giden Varan yolcusu Alanya'ya da Varan otobüsleriyle devam edecek, havalimanına Varan'la gelecek. İç ve dış hatlarda Varan'ın bilet fiyatlarının kendine özgü kalitesiyle Türk Hava Yolları'nın altında, özel hava yollarının ise biraz üstünde bir noktada yer alması planlanıyor. Özel hava yollarının gittikçe büyüdüğü, yeni şirketlerin devreye girdiği 2004 yılını hazırlık devresi olarak değerlendirdiklerini ifade eden Varan Turizm Yönetim Kurulu Başkanı Enis Pekuysal, 2005'te havada olmak için çalışmaları tamamladıklarını söyledi. Özel şirketlerin iç hatlara girmesiyle başlangıçta kara yolunun etkileneceği endişesine kapıldıklarını, 57 yıldır ilk defa yüzde 20 indirim yaptıklarını ama indirim nedeniyle fazla bir taleple karşılaşmadıklarının belirten Pekuysal açıklamasını şöyle sürdürdü: "Endişemiz boşunaymış. Antalya, Antep, Adana gibi bazı hatlarda yolcu artışı oldu. Bilakis sektör yeni Kara Taşımacılığı Kanunu ile toparlandı. İşini iyi yapamayanlar, 3 otobüsle yola çıkanlar ayıklandı. Şirketler kendilerine çeki düzen verdi. Özel hava yollarının iç hatlardan pay almasına paralel olarak yerde de kaliteli taşımacılık ve kurumsal kültürü olan şirketlerin ön plana çıkması söz konusu oldu."
YOLCULAR HAZIR Pekuysal, karayolu taşımacılığında iyi bir marka olduklarının bilinciyle, kendi müşterilerinden gelen talep doğrultusunda gökyüzüne çıkacaklarına dikkat çekerek, önce yerdeki filolarını daha mükemmel hale getirmeye çalıştıklarını ve bu amaçla havadaki konforu yerde otobüslerine uyguladıklarını söyledi. Yaptıkları anketlerde şu anki Varan yolcusunun uçakla seyahat edebilecek düzeyde ve eğitimli yolcu olduğunu tespit ettiklerini kaydeden Pekuysal; Varan uçakları için yolcumuz hazır' dedi. Yeni hizmete soktukları Setra HDH (De Luxe) tek sırada üç koltuk konfirgasyonlu otobüslerinde yolcu kapasitesinin 38 düşürülerek koridor ve koltuk aralıklarının geniş tutulduğunu, kabin içindeki ikram ve konforun bir çok havayolu şirketinden çok daha kaliteli olduğuna dikkat çeken Pekuysal, yerdeki Varan'da bu konforu gören müşterilerinin havada daha ötesini bekleyeceklerinden alelacele havacılık sektörüne girmek istemediklerine dikkat çekti. Varan'ın havacılığa yabancı olmadığını, 70'li yıllarda Köln-İstanbul arasında Alman LTU şirketiyle ilk charter taşımacılığını yaptıklarını kaydeden Enis Pekuysal, Varan'ın zirvede olduğu dönemde tecrübesi de olmasına rağmen sektörü bıraktığını ama yeni dönemde Ulaştırma Bakanlığı'nın sağladığı imkanlar çerçevesinde yeniden sektöre girmeye karar verdiklerini belirtti.
|