| |
|
|
Bu 'konsept'in nesi yeni?
Boğaz kıyısındaki iki eğlence mekânı, Laila ve Reina yeni sezona hazır. Geçen gün bununla ilgili bir program izliyordum. Dikkat ettim, en çok 'konsept' kelimesi kullanılıyordu. "Bu yıl konseptiniz nedir?.. Böyle her sezon konsept yenilemek zor olmuyor mu" gibi sorular uçuşuyordu. Eğlence yerlerinin yönetici ve tasarımcıları ise gayet ciddi bir biçimde, "Evet bu yıl konseptimizi yeniledik..." diye başlayan cümlelerle anlatıyorlardı. Mesela şöyle: "Barı yukarıdan aşağıya aldık... Mavi yerine beyaz renklere ağırlık verdik. Daha sade, daha doğal bir mekân oldu..." Yahu arkadaşlar, bu konsept kelimesinin anlamını ben mi bilmiyorum, siz mi bilmiyorsunuz? İngilizce'den geçen ve o dilde 'kavram' anlamına gelen, bu kelimeyi kısaca, "Ürünü belli bir müşteri tipine ulaşmak amacıyla tasarlamak" diye tanımlayabiliriz. Diyelim ki erkeklere yönelik bir magazin dergisi hazırlayacaksınız. İyi de kimi hedef alıyorsunuz? Örneğin İngiliz Esquire dergisi ile, Amerikan Esquire dergisi epey farklıdır. Amerikan Esquire daha yaşlı, daha paralı bir kesime hitap eder. İngiliz Esquire ise gençlere yöneliktir. Peki bu açıdan bakılınca Laila ve Reina'nın durumu nedir? Ben temel bir değişiklik görmüyorum: Boğaz'ın kıyısında, manzarası süper bir mekân... Birkaç tane restoran: İtalyan, balık, kebap vs. İki üç tane bar. Ortada dans edilecek alan... İşte bu kadar. Yıllardır aynı müşteriye, aynı tür yemek ve müzik sunulmakta. Tabii yılın modasına göre renkler değişiyor. Kebabın yerini suşi alabiliyor. Ve de 'in' müzikler çalınıyor. Eee, hani 'konsept' değişmişti?
|