|
|
POAŞ-THY sulhu mümkün mü?
Türk Hava Yolları (THY) ile Petrol Ofisi A.Ş. (POAŞ) arasında yapılan vukuatlı akaryakıt alım anlaşması ne oldu? Bizim yazımız üzerine THY Yönetimi POAŞ'la yapılan akaryakıt anlaşmasını soruşturmak üzere Teftiş Kurulu'nu harekete geçirmişti. Şimdi ise sulh kelimesi teftişle yer değiştirmiş görünüyor.. Konu, POAŞ'ın özelleştirilmesinden sonra, THY yönetiminin hiçbir ihaleye çıkmadan ve POAŞ kamu kurumu iken yıllık yapılana akaryakıt anlaşmasını, özelleştikten sonra 3 yıl olarak yapması ve uçaklara gidiş-dönüş yakıtının yüklemeye başlanmasından ibaretti. THY Uçuş İşletmeden Sorumlu eski Genel Müdür Yardımcısı Zafer Baysal'ın döneminde yapılan bu ince ayara henüz nasıl bir düzenleme yapıldığını göremedik. Ayrıca, Baysal POAŞ'ın özelleştirilmesinden önce uçaklara akaryakıt alımında, sadece gidiş yakıtının POAŞ'tan ve çok sınırlı miktarda olması için düzenleme yaparken, POAŞ özelleştikten sonra ise uçaklara gidiş-dönüş yakıtı (tankering full) yüklenmeye başlandı. Şimdilerde ise THY-POAŞ akaryakıt imtiyaz ücreti ihtilafının sulh yoluyla çözüm için görüşmeler yapıyor, haberleri geliyor. Bunun sulhla çözülecek tara- fı var mı? Teftişin neticesi ne oldu? Bu işi yapan Zafer Baysal THY'de uçmaya devam ediyor mu? Skandal sözleşmeye yönelik kaybettiği belgeleri ne yapmış? THY neden ihaleye çıkmadan POAŞ'tan akaryakıt almaya devam ediyor?
TAV DHMİ'yi tavlayabilir mi? Devlet Hava Meydanları İşletmesi'ni (DHMİ), Tepe Afken Vie (TAV) Konsorsiyumu yetkilileri, Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Terminali'ni daha fazla işletmek için ek tesis yapımı hususunda resmen tavladılar. Ek tesis için fizibilite falan ortada olmadan DHMİ yetkilileri bastı imzayı ve inşaata başlandı. Amaç 13 ay 15 gün ek süre sağlanmasıydı. Ancak, 2 Temmuz 2005 TAV bu terminali devretmeye kalktığında sorun çıkacak halen DHMİ uykundan uyunmak istemiyor. Bir yolunu bularak, ihaleye çıkmadan TAV'la devam etme şansları hiç yok. Kanunda buna müsaade etmediğini göre ne düşünüyorlar? Şimdiden Dış Hatlar Terminali için ihale sürecini başlatmaları ve örneğin CUTE Sistemi (Commen Used Terminal Equipment Ortak Kullanımlı Terminal Sistemi) ve diğerlerini TAV'ın malı yapan ve terminali sıkıntıya sokacak problemleri halletmeleri gerekmez mi?
|