|
|
Otomobil aşkı ile gelen evrensellik
Volkswagen, TV ve yazılı basın reklamlarında uzun zamandır tutturduğu kalite çizgisini hiç taviz vermeden sürdürüyor. Aynı duygusal çizgi bütün ürünlerde en etkili tanjantı oluşturuyor. Satın alma kararlarının duygusal alanlarda verildiğini VW çok önceleri yakalamıştı. Touareg ve Touran reklamları aynı klasik parçanın diğer iki bölümü gibi. Hele Touran reklamı... Solda araç; sağda tam karşısında bir bebek arabası. Araçta oturan çocuğun sadece eli gözüküyor. Aracı işaret etmiş... Ana mesaj şu: "Aile büyüğü kararını verdi: Touran..." VW'nin ambleminin hemen altında bulunan, marka ruhunu anlatan iki kelime, VW'nin iletişim stratejisine de en derin çizgilerle yansıyor: Otomobil aşkına... Touareg reklamında ise yaratılan tat, tam da markaya uygun. Her türlü hava koşuluna karşı uygunlukla en geniş estetik talep sanki bu araçta birleşebilir gibi algılatıyor izleyiciye. Ülkelerin kültür ve değerleri birbirinden farklıdır. Tercüme reklamlar 'handikap'lıdır. Sanki VW evrensel çizgiyi yakalamış gibi...
|