|
|
Akla değil, kalbe giden yol doğrudur
Bir ürünü satmak için onu maddi unsurları bakımından mükemmel üretmiş olmak günümüzde yeterli değil. Çünkü aynı kategorideki bütün ürünler neredeyse aynı maddi kalite koşullarında üretiliyor. Günümüzde bir ürünü satmak için akla giden değil, kalbe giden yolları izlemek gerekiyor. Kalbimize giden pek çok yol var. Ama en etkilisi hiç şüphesiz çocuklardan geçeni. Citroen de bu gerçekten hareketle reklam filminde, peri kılığında iki çocuk kullanmış. C3 Pluriel'in reklam filmindeki çocuklar ellerinde sihirli sopaları, çeşitli mevsimler arasında dolaşıyorlar. Bir yaz oluyor, bir kış. Bir ilkbahar, bir sonhabahar. Mesaj çok net anlaşılıyor: "Bu otomobil dört mevsim koşullarına da anında uyum sağlar!" Hem ekonomik, hem de sempatik bir yaklaşımla üretilmiş bu şirin reklam filmiyle ilgili yine de bir eksik var. Ne mi? Hiçbir reklam filmi diğer iletişim kanallarını kullanmazsa, tek başına bir işe yaramaz. Nerede C3 Pluriel'in gazete ve dergi ilanları? Tuzluk gibi otomobil gösteren değil; aynı konsept ile hazırlanmış olan gazete ve dergi ilanları nerede? Nerede aynı konsepti içeren PR faaliyetleri?
|