|
|
Düzenli orduyu ihmal etmeyelim
Bu sayfalarda genellikle televizyon reklamlarından söz ediyoruz. Oysa reklamın en önemli ayaklarından biri olan yazılı basın reklamlarına gerektiği kadar önem vermiyoruz. Bilindiği gibi biri olmadan öteki olmuyor. Yani gazete ve dergi reklamları ile desteklenmemiş bir kampanyanın başarılı olması çok zor... Televizyon, komando harekatı etkisi yaratırken, yazılı basın reklamları kalıcı ordu işlevini görüyor. Yani tutundurma ve koruma işlevini. Bugün bu alandaki son günlerde gördüğüm en etkili uygulamalardan söz etmek istiyorum: Mercedes, Fiat Stilo, Goodyear-Audi...
Goodyear'ın Audi ile birlikte çektiği reklam filmini hatırlıyorsunuzdur. Gökyüzünden torba torba yağmurun düştüğü ve Audi'nin o havada bir kazı ezmemek için nasıl durduğunun anlatıldığı reklam filminden söz ediyorum. O kadar görselliği zengin ve harekete dayalı bir filmdi ki, bunu gazete - dergi reklamında doğru dürüst anlatamazlar diye düşünmüştüm. Arkadaşlar dergideki reklamı getirip önüme koyduğu zaman, biraz da şaşkınlıkla sorunun büyük bir başarı ile çözüldüğünü tespit ettim. Reklam kesin duvara asılacak derecede şık ve amacına uygun bir şekilde hazırlanmıştı.
Tüm rekabet yönelimli saldırgan tutumuna rağmen Mercedes de benzer bir şıklığı yakalamış: Karşıdan Mercedes kamyon geliyor. Sağlı, sollu dizilmiş olan diğer markalar sanki başlarını önüne eğmişler. Çekicilerin son derece doğal olan bu duruşlarından bir reklam yaratıcılığı çıkarmak her baba yiğidin harcı değildir. Baharın minicik bir dalla simgelendiği Fiat Stilo'nun reklamı ise bana yine algılama yönetiminin 9'uncu kuralını hatırlattı: "Algılamayı yönetmek istiyorsanız, düşüncelerden çok duygulara hitap edeceksiniz."
|