| |
|
|
Müstesna bir proje
İnternette haber site- si hazırlayan bir yöneticiyle konuşuyorduk. Siteyi yeniden tasarlayacaktı. Ben, basından gelen alışkanlıkla itiraz ettim: "İyi de ben neyin nerede durduğunu yeniden mi keşfedeceğim? Neden bizi zorluyorsun." O ise doğrusunun bu olduğunu söylemişti. Tabii anlaşamadık. Dün bir haber okudum. Biliyorsunuz tüketicinin; neyi, niye, nasıl aldığını ortaya çıkarmak için sürüyle araştırma yapılıyor. Bunların sonucu olarak süpermarketlere verilen tavsiyelerden biri de şuymuş: "Ürünlerin yerini sık sık değiştirin. Aksi halde tüketici diğerlerine bakmadan sadece bildiği malları satın alır. Sonuçta da daha az harcama yapar."
Şimdi gelin konuyu başka bir açıdan ele alalım... Tam sayfa reklam geldiği için bazen, örneğin, köşe yazılarının yeri değişir. Bilmeseniz dahi tahmin edeceğiniz gibi Türk basın tarihinde birçok köşe yazarı bu yüzden tartışma çıkarmış, hatta istifa etmiştir. Peki markette ya da internette geçerli olan ilke neden gaze- tede uygulanmasın? Bölümlerin ya da köşe yazılarının yeri, diyelim ki yılda bir kere niye değiştirilmesin? Böylece okur o güne dek es geçtiği şeylere de (haber, yorum vs.) takılmaz mı? Kızmayın canım... Mesela dedik!
|