|
|
TAV Esenboğa'yı nasıl aldı?
Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Terminali'ni 3 yıl 8 ay 20 gün işletme süresi teklifiyle kazanan ve şu an işleten TAV konsorsiyumu, son 2 ay içinde iki tuhaf gelişmeye muhatap oldu. Kısa süre önce ihalesi yapılan Antalya Havalimanı II. Dış Hatlar Terminali ve Dalaman Havalimanı Dış Hatlar Terminali ihalelerine teknik yetersizlikten dolayı katılamayarak, Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) İhale Değerlendirme Komisyonu tarafından elendi. Yani yarışa dahi katılamadı. İkinci gelişme ise, TAV'ın kısa sürede toparlanarak teknik yeterlilik alacak düzeye gelmesi ve ardından hafta başında Ankara Esenboğa Havalimanı İç ve Dış Hatlar Terminali, Katlı Otoparkı ve Mütemmimler İnşaatı İhalesi'ni kazanması. Bu ihale için çok sayıda firma dosya aldı, ancak sadece iki tanesi teklif verdi. İçtaş ve TAV. En kısa işletme süresi teklifiyle de iş TAV'a verilmek üzere, ama henüz prose- dür tamamlanmadı. Bu sebeple görevlendirme yapılmadan önce şüpheli bu durumun açıklığa kavuşturulması şart. Türkiye'nin en büyük terminalini işleten TAV'ın, iki ay içinde teknik açıdan yeterli hale gelebilmek için uğraş vermesi, efor sarf etmesi enteresan değil mi? Bu eforun neler olduğunu TAV Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kantur, teknik yeterlilik ya da yetersizlik nedenlerini de Ulaştırma Bakanlığı uhdesindeki DHMİ yetkililerinin izah etmeleri gerekmez mi?.
|