|
|
Soğuk savaş başlıyor
Düne kadar sokaklarda satılan dondurma, son on yılda 185 milyon dolarlık bir pazar yarattı. Piyasanın bu sene yüzde 8 oranında büyümesi bekleniyor.
Havaların ısınmasıyla birlikte harekete geçen dondurma üreticileri, piyasaya çıkaracakları yeni ürünlerle soğuk savaş hazırlıklarına girişti bile. 2003 verilerine göre Türkiye'deki markalı dondurma pazarının yüzde 80'i Algida, yüzde 10'u Ülker, yüzde 5'i ise Venexia'nın elinde.
ÇAYLISINI BİLE YAPTILAR! Piyasaya geçtiğimiz yıl giren Ülker de, Golf markasıyla tıpkı Cola Turka gibi büyük bir reklam kampanyası hazırlığı yapıyor. Mado'nun bu yılki yeni ürünleri arasında ise 'soslu kesme' ile elmalı, karpuzlu, yeşil ve siyah çaylı dondurma bulunuyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Dr. Taylan Kümeli, "Dondurma, kalsiyum, karbonhidrat ve protein içerdiği için çok sağlıklı ve besleyici bir tatlıdır" diyor.
* Dondurma sektörü 1991'de Algida Türkiye ile başladı
* Türkiye'de kişi başı dondurma tüketimi sadece 1.2 li tre
* Dondurma, süt ve yoğurt tan son ra en i yi kalsiy um kay nağı
* Artık dondurma sadece yazın değil dört mevsim yeniyor
YILDIZ ATEŞ
|