Skoda Octavia yenilendi. Geniş iç mekan ve bagaj hacmine sahip otomobil, ekim ayında yollara çıkacak. Octavia'nın 1.6 lt benzinli ve 1.9 lt dizel motor seçenekleri tüketicilerle buluşacak.
SKODA Octavia'nın yenilenen yüzü ortaya çıktı. İlk kez Cenevre Motor Show'da sergilenen otomobil, bu yıl Olimpiyatlar'a evsahipliği yapacak Atina'da tanıtıldı. Yeni Octavia Türkiye yollarına eylül sonu veya ekim ayında çıkacak. Skoda Octavia, etkili burun kısmı, yeni tasarım ön farları ve tanıdık V şeklindeki ön panjuruyla kendini gösteriyor. Otomobilin geniş iç mekanı ve hacmi ise gözlerden kaçmıyor. Octavia'nın bagaj hacmi tam 560 lt... Türkiye'yi ve özellikle İstanbul'u aratmayan yollarda test ettiğimiz Octavia'nın yola tutuş hakimiyeti, başarılı vites araları ve düşük yakıt tüketimi dikkatimizi çekti. Fonksiyonelliği artırmak için farklı bölgelere konan cepler de sürüş konforu sağlıyor. Gestörge tablosu ise üst segment bir otomobili bize hatırlattı. Aracın dördü benzinli ve ikisi dizel olmak üzere altı farklı motor seçeneği var. 1.4 MPI 75 bg, 1.6 MPI 102 bg, 1.6 FSI 115 bg, 2.0 FSI 150 bg, 1.9 TDI 105 bg, 2.0 TDI 140 bg. Bu motor seçeneklerinden Türkiye'ye 1.6 lt benzinli ve 1.9 dizel versiyonları gelecek. 1.6 FSI motorlu Octavia, 4.000 devir/dakikada 155 Nm tork üretiyor. 0-100 km/s'ye 11.2 saniyede ulaşan aracın maksimum sürati 198 km/s. Ortalama yakıt tüketimi ise 6.6 litre. 105 beygir güç üreten 1.9 TDI Octavia, 1.900 devir/dakikada 250 Nm tork üretiyor. Maksimum hızı 198 km/s olan otomobil, 100 km'de ortalama 5.0 lt yakıt harcıyor. Yeni Octavia'nın 3 farklı donanım versiyonu bulunuyor. Skoda Octavia Classic'te; ön ve yan olmak üzere dört adet hava yastığı, ABS, merkezi kilit, üç noktadan bağlantılı arka emniyet kemerleri, yükseklik ayarlı sürücü koltuğu, yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon simidi, yan dikiz aynalarına entegre edilmiş sinyaller, fasılalı yüksek etkinliğe sahip Aero silecekler, ön kapılarda yer alan dört hoparlörlü müzik sistemi ve iki ISOFIX bağlantısı standart olarak yer alıyor. Yeni Skoda Octavia'da tasarımın yanı sıra teknolojide de iyileştirmeler kaydedilmiş. Doğrudan enjeksiyon sistemine sahip benzinli motorların yanında pompa meme enjeksiyon teknolojisine sahip turbo dizel (TDI) motorlar ve DSG otomatik şanzıman bunların başında geliyor.