Merkez Bankası, TL'den sıfır atma operasyonu için hazırlıklarını tüm hızıyla sürdürüyor. Banka yöneticileri bu çerçevede reel sektör temsilcileriyle de biraraya geldiler. Gerek üretim gerekse tüketimin nabzının attığı hiper marketlerde "Yuvarlama Olayı" ele alındı. Market işletmecilerine, Lira'daki sıfırların silinmesi sonucu, ortaya çıkacak buçuklu rakamların bir üst basamağa çıkarılıp çıkarılmayacağı soruldu. Yani, 4 milyon 850 bin lira olan bir kutu konservenin fiyatı, 6 sıfır atılınca 4 lira 85 kuruşu mu olacak, 5 lira mı? Merkez Bankası kurmayları, fiyatların yukarıya doğru yuvarlanmayacağı kanaatindeler. Piyasanın tepkisi de farklı değil. "Tüketicinin alım gücü sınırlı. Fiyatları artırmaya kalktık mı satamayız" dediler. Bir ilginç bilgi daha verdiler. Enflasyonun düşmekte olduğu bir ortamda hemen her alanda vadeler uzarken, marketlerde vadeler kısaldı. Eskiden 45 gün vadeyle mal satan firmalar, bu süreyi 15 güne indirdiler. Ne de olsa enflasyonun yüksek olduğu günlerde fabrikadan çıkan mala hem kolaylıkla zam yapılabiliyor hem de stok maliyeti satıcıya yıkılabiliyordu. Satıcı da vade farkını ve stok maliyetini nihai tüketiciye yansıtabiliyordu. İşte bu saadet zinciri kırıldı. Keyfe keder zam yapmak yok, dilediğince vade farkı koymak yok, paranın kıymetini hesaba katmamak hiç yok. Merkez Bankası yöneticilerinin kimlerle görüştüğüne gelince... Önce İç Anadolu merkezli marketlerden başlandı. Yimpaş, Çağdaş Canerler vb. Sırada Migros, Tansaş, Gima vb marketler var.