Kefeli: Hazır giyim etiketlerine malın nerede üretildiği yazılsın
Hazır giyim dahil yurtdışından gelen pekçok üründe, ürünün menşeinin bulunmadığını kaydeden Bisse'nin patronu, iç piyasada da Turquality önerdi.
BİSSE'NİN patronu İbrahim Kefeli, ucuz Uzakdoğu mallarına karşı da Turquality etiketi önerdi. Kefeli, başta hazır giyim olmak üzere, yurtdışından gelen pekçok malda ürünün nerede yapıldığına dair bir bilginin bulunmadığını belirtti. Türkiye İhracatçılar Meclisi tarafından yurtdışına satılan mallarda başlatılan Turquality uygulamasının bir benzerinin de yurtdışından gelen mallara konması gerektiğini vurgulayan Kefeli, "Tüketici, çoğu zaman aldığı ürünün menşeini bilmiyor. Ben Çin'den mal gelmesin demiyorum. Ama Amerika'da 10 cente ayakkabı alırsınız, onun üzerinde bile hangi ülkede üretildiği yazar. Bir keresinde ABD'deki mağazama Türk piyasasında sattığım gömleklerden bir parti gönderdim. Haliyle üzerlerinde menşe etiketi yoktu. Mallar ABD gümrüğünden geri geldi. Türkiye'de de aynı duyarlılık şart" dedi. "Sayın Başbakan ve Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen'e önerim odur ki, Türkiye'de satılan her ürünün üzerinde mutlaka ve mutlaka nerede üretildiği yazmalı" diyen Kefeli şöyle devam etti: "Ben gümrük kapılarını kapatın, duvarları yükseltin demiyorum. Vatandaş istiyorsa ucuz üründen faydalanmalı. Ama ne aldığını da bilmeli. Uzakdoğu'da üretilen malı Türk malı diye almamalı. Aksi taktirde tüketicinin Türkiye'de üretilen mala karşı da güveni sarsılıyor." Krizle birlikte hazır giyim de dahil bir sürü firmanın Çin'de yaptırdığı üretimle bir indirim furyası başlattığına işaret eden Kefeli, "Orada 10 dolara ürettirip burada 300 dolar etiketle vitrine koydular. Ardından yüzde 80 indirip, 8 ay taksit yaptılar. Bu başta Çin'den alınan büyük miktarlı ürünleri eritmek için yapıldı. Sonra sistemin içine yerleşti. Şimdi bu virüs firmaları yok edecek düzeye geldi" diye konuştu.