|
|
|
|
|
|
Bu kart herkesi çok sevindirdi
Yapı Kredi Bankası şu anda pazarın yüzde 28'ini elinde bulunduruyor. Genel Müdür Yardımcısı Nazan Somer, Worldcard uygulamalarıyla 40 bin üye işyerinin, müşterilerin ve bankanın kazançlı çıktığını söylüyor.
çok sevindirdi Kredi kartını Türkiye ile tanıştıran banka Yapı Kredi Bankası oldu. Yapı Kredi, 1988 yılında ilk defa kredilendirme özelliği de olan kartını pazara sunmuştu. Pazara ilk ürünü sunan banka olarak Yapı Kredi, pazarda üstünlüğünü koruyor. Şu anda pazarın yüzde 28'ini elinde bulunduruyor. Bankanın kredi kartlarından da sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Nazan Somer, taksitli kredi kartı olan Worldcard'ın 40 bin üye işyerine sahip olduğunu belirterek, bu büyüklük nedeniyle kart kullanıcılarının, üye işyerlerinin ve bankanın kazançlı çıktığını ifade ediyor. Tüketicilerin tüm ihtiyaçlarını taksitli ve puan toplayarak yapabildiğinin altını çizen Somer, "Öyle üye işyerlerimiz var ki, geçen yıl 3 milyon dolar olan cirosunu Worldcard'ın düzenlediği indirim kampanyaları sayesinde 11 milyon dolara çıkardı" diyor. Somer, bu sistemde bankanın kazancının küçük marjlarla işyerleri ve kart sahiplerinden alınan ücretler olduğunu söylerken kart sahiplerinin kazancının da büyük olduğunu ifade ediyor. Nazan Somer, Worldcard'ı hayata geçirdikten sonra kart kullanıcılarının 110 trilyonluk bedava alışveriş yaptığına işaret ediyor.
AB'DEKİ TEMSİLCİMİZ * Pazarın bu kadar hızlı gelişmesini bekliyor muydunuz? Evet, bekliyorduk. Kredi kartı insan hayatında çok rahatlık sağlayan bir araç. Bütün yatırımlarımız da buna göreydi. Pazarımızın çok önemli olduğunu Avrupa kart pazarına baktığımızda da görebiliriz. Visa'nın Avrupa Yönetim Kurulu'nda bir sandalyesi olan ve AB üyesi olmayan tek ülke biziz. Türkiye'yi ben temsil ediyorum. Kart pazarındaki stratejik önemimiz ve büyüklüğümüz nedeniyle Avrupa Yönetim Kurulu'nda bir sandalyeye sahibiz.
* Büyümeyi sağlayan en önemli gelişmeler nelerdi? 1990 yılında hedef puan sistemine geçilerek kartlı harcamalara puan verilmeye başlandı. Kişiler biriktirdikleri puanlar karşılığı hediye satın almaya başladı. Kredi kartı pazarının büyümesinde önemli rol oynayan bir gelişme de taksit kartlar oldu. Perakendeciler ile tüketiciler arasında bankalar taksit olanağı sunarak köprü rolü üstlendi. Worldcard da böyle oluştu. Böylece hem perakendeciler hem kart sahipleri hem de banka kazandı. Daha önce katalogdan hediye seçen kart sahipleri, üye işyerlerinde bu puanları para olarak harcamaya başladı. World sistemi devreye sokulduktan sonra kart sahipleri üye işyerlerinden 110 milyon değerinde puan kullandı. Yani kart sahipleri 110 milyon dolarlık bedava alışveriş yaparken üye işyerleri de 110 milyon dolarlık ek satış yapmış oldu. Bunun dışında ayrıca bu kartla harcama yapanlar Worldcard'a daha sadık hale geldi. Nitekim bizim cirolarımız da beklediğimiz oranda arttı. Sistem birbirini destekleyerek güçlendi.
* Sizin bir kart sahibi olarak Worldcard'ta en çok beğendiğiniz özellikler ne? Bence en önemli avantajı 40 bini aşkın işyerinde puan ve taksit avantajı sağlaması. Tüm ihtiyaçlarınızı karşılamanız nedeniyle çok kolay puan toplanıyor. Tüketici olarak benim taksit yapmak istediğim yerlerde bu özellik varsa bir işe yarar. Aksi halde bir işe yaramaz. World'un çok geniş bir üye iş yeri ağı var. İkincisi, her ay ekstremde bana özel haber bülteni buluyorum. Nerede hangi imkanlar ile alışveriş yapacağımı öğreniyorum. Çok güçlü bir CRM altyapısı var. En iyi teklifler bana ulaştığın için etrafa bakmıyorum artık.
* Bu üye işyerlerine avantaj sağlıyor mu? Tabii. Öyle işyerlerimiz var ki, geçen yıl 3 milyon dolarlık satış yapan işyeri World'un yaptığı kampanyalar sayesinde 11 milyon dolara çıkardı. Sistem her köşesine fayda sağlıyor. Bu tür sistemleri büyüklükler üzerine kurduğunuz zaman büyük avantajlar sağlıyor.
* Peki bu işte bankanın kazancı nedir? Banka kart sahibi ve üye işyerlerinden küçük marjlarda kazanç sağlıyor. Bu iş teknoloji bağımlısı ve büyük yatırımlar gerektiriyor. Küçük portföyler yönetmek bu nedenle fayda sağlamıyor.
* Bundan sonraki hedefleriniz nelerdir? Pazarın büyümesi ile ilgili çalışmalarımız sürüyor. Kart kabul alanlarımızın genişlemesi gerekiyor. Bugün kartla ödeyemediğimiz alanların kartla ödenmesi halinde pazar büyüyecektir. Ama perakendecilik alanında yaygınlık oldukça fazla. Önemli bir zıplama getirmez. Ancak başka alanlarda kullanım pazarı büyütür.
* Hangi alanlarda kullanılmasını sağlayacaksınız? Fatura ödemeleri ve vergi, trafik cezası gibi saatlerce kuyruk beklenen alanlarda kart kullanımı insanların yaşamlarını kolaylaştıracak. Bunun altyapı çalışmalarına başladık. Tabii ki, kart üzerindeki maliyetlerin kısılması için makro ekonomik gelişmelerin olumlu seyrini sürdürmesi gerekiyor. Böylece diğer alanlara da girebiliriz.
|
|
|
|
|
|
|
|
|