|
|
|
|
|
|
Kredi kartıyla 26 milyar dolar harcama yaptık
Türkiye'de kredi kartları sayısı 20 milyona ulaştı. Geçen yıl tam 26 milyar dolarlık harcamayı kredi kartı ile yaptık. Bankalarımızın geliştirdiği özellikli kartlar ise diğer ülkelere örnek oldu.
Onunla tanıştığımızda kredi kartları toplumun daha kaymak tabakası denilebilecek kesimi tarafından lüks harcamalarda kullanılırdı. Yıllar içinde kredi kartı ödemesini kabul eden yerler yaygınlaştıkça, temel ihtiyaçlar kredi kartı ile ödenmeye başlandı. Hayatımıza girdiği 1998 yılında kartlar; eğlence yerleri, lokanta ve otel harcamalarında kullanılırken, bugün toplam harcamaların yüzde 50'sini süpermerketler ve akaryakıt istasyonları kapsıyor. Yani bugünkü pazarda temel ihtiyaçların kartla ödenmesi esas.
DÜNYAYA ÖRNEK OLDUK Türkiye'de 20 milyon kart var. Araştırmalara göre bu 20 milyon kartı 8.5 milyon kişi kullanıyor. Yani her bir bireyde 2.3 kart cüzdanında taşıyor. Yine 2003 yılı verilerine göre 1 yıl içinde 26 milyar dolarlık harcama yaptık. Avrupa pazarına bakıldığında da önemli bir yere geldi Türkiye. Öyle ki, Visa ve Master- Card gibi kart kuruluşları için Türkiye, stratejik olarak en çok önem verdikleri ülkelerden biri haline geldi. Artık Türkiye'nin adı İngiltere, Almanya, Fransa, İspanya ve İtalya ile birlikte anılıyor. Türkiye, MasterCard International tarafından da 2003 yılı ilk çeyreğinde, 89 ülke arasında kart işlem hacmi en hızlı büyüyen 6'ncı ülke durumuna geldiği açıklandı. Bugün Türk bankalarının çıkarmış olduğu kartlar, özellikle de kredi kartları; yenilikçilik, müşteri sadakat programları, kullandığı teknolojiler açısından gelişmiş birçok ülke ile başa baş noktada, hatta kimi zaman daha ileride. Yurtdışından gelip, Türk bankalarından know-how alınıyor, Türk bankalarının uygulamaları yurtdışındaki birçok toplantıda gündeme geliyor.
KRİZDEKİ YARDIMCIMIZ Kredi kartları ülkemizde uzun bir geçmişi olmamasına rağmen kriz dönemlerinde hayatımızın vazgeçilmez bir parçası haline geldi. Özellikle son yıllarda kredi kartlarına taksit imkânının da tanınmasıyla harcama tutarlarında büyük bir artış görüldü. Perakendeciler için 2000 yılında yaşanan ekonomik kriz sonrasında, kredi kartları önemli bir ödeme ve finansman aracı olarak ön plana çıktı. Yeni nesil kartlar sayesinde bankalar işyerlerine taksitlendirme altyapısı sunarken, aynı zamanda oluşan riski de üstlenerek işyerlerine kolaylık sağladı. Bankalar, müşterilerine yaptıkları alışverişler karşılığında hediye çekine gerek kalmadan kullanabildikleri puan kazandıran uygulamalar geliştirdi. Geri ödemelerle ilgili ise ödemelerin sonraki aylara ötelenmesi gibi kampanyalar düzenlemeye başladı. Bu rekabet asistans (ev, sağlık, yol vs.), sigorta (alışveriş, ferdi kaza, kaybolma/ çalınma vs.) ve seyahat hizmeti uygulamalarına da çeşitlilik getirdi.
KİŞİYE ÖZEL HİZMET Son dönemdeki trend ise kişiye özel kampanyalar düzenleyerek müşteri memnuniyet ve sadakatini artırma yönünde gelişiyor. Artık faturalar kişiye göre düzenleniyor, kişisel ihtiyaçlara göre de çeşitli çözümler üretiliyor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|