Marketler umudunu iftar topuna bağladı
Kriz sonrasında yüzde 31 oranında azalan temel tüketim harcamaları, market zincirlerinin Ramazan promosyonlarını artırdı. Herkes "ucuz ve hesaplı" Ramazan paketi hazırlıyor
Kriz, perakende zincirlerinin bu yıl Ramazan'a her yıl olduğundan çok daha fazla yoğunlaşmasına neden oldu. Kriz sonrası 6 aylık dönemde kriz öncesine göre yüzde 31.4 azalan tüketim, Ramazan promosyonlarını "umut" haline getirdi
Migros, sanal marketinde duyurduğu "Ramazan paketleri"ni üst ve orta gelir düzeyi için ayrı ayrı içerikte hazırladı. Migros ve Şok'larda satışa sunulan Ramazan paketleri 18 milyon 950 bin ile 9 milyon 950 bin olmak üzere iki ayrı fiyatta hazırlandı. Migros mağazaların içinde ayrıca Ramazan çarşıları hazırladı.
Fiyatlar 2000'den
GİMA da son dönemin modasına uyarak geçtiğimiz yılın fiyatlarıyla bir paket hazırladı. Reçel, hurma, kuru kayısı, zeytin, kaşar, çay, Türk kahvesi, portakal suyu, iki çeşit çorba, toz şeker, un, salça, et suyu, mercimek, bulgur, pirinç, iki çeşit makarna ve kağıt peçeteden oluşan paket 9 milyon 350 bin liradan satışa sunuldu.
19. kuruluş yıldönümünü kutlayan ve her hafta belirli ürünleri geçen yılın fiyatlarıyla satan Yimpaş'ın kampanyası da sürüyor. Yimpaş, Ramazan'a özel indirimlerle kuruluş yıldönümünü birleştirdi.
İstanbul Kartal'daki M1 Tepe Alışveriş Merkezi ise Ramazan boyunca her salı, fasıl heyeti eşliğinde müzik dinletisi sunacak. Türk evlerinin bulunduğu özel bir sokak kuran Tepe bu sokakta Ramazana özgü yiyecekler satacak.
Maret büyük boy, çift kulplu, yapışmaz bir sahanın içindeki iki kangal Maret Boncuk sucuktan oluşan Ramazan Sahanı paketini çıkardı. 15 Aralık'a kadar sürecek promosyonda satışa sunulan paket, sucuk alma konusunda tereddüt yaşayanları, teflon tava ile ikna edecek.
Tansaş ise Ramazan öncesi, Ramazan süresi ve Ramazan Bayramı özel olmak üzere üç ayrı etkinlik yapıyor. Tansaş, isteğe bağlı olarak hayırsever vatandaşlar ve işyerleri için özel paketler de yapacak.
Hem cüzdana hem göze...
Ramazan nedeniyle temel tüketimde yaşanacak canlılık, kriz ile boğuşan piyasaların bayramdan önceki son umudu oldu. Tüm otel ve restoranlar Ramazan'a özel aktivitelerle müşteri çekmeye çalışırken en büyük canlılık alışveriş merkezleri ve marketlerde yaşanıyor. Uluslararası market zincirleri, mağazaların büyük bir bölümünü Ramazan çarşısına çevirdi. Özel iftar paketleri de müşterileri çekmek için ön sıralarda yer alıyor.
İşte Ramazan sofrasından 'son model' fiyatlar
| En | En |
| düşük | yüksek |
Ürünler | (Bin TL) | (Bin TL) |
Beyaz peynir | 1.550 | 4.000 |
Sucuk | 3.500 | 8.500 |
Zeytin | 800 | 2.800 |
Bal | 3.500 | 6.000 |
Pastırma | 8.500 | 19.000 |
Tulum peyniri | 2.750 | 8.000 |
Kaşar peyniri | 4.950 | 8.000 |
Cevizli sucuk | 5.000 | 6.000 |
İncir | 3.500 | 4.500 |
Kayısı | 1.400 | 1.700 |
Erik kurusu | 1.500 | 1.750 |
Kuru üzüm | 1.400 | 4.000 |
Hurma | 4.500 | 7.000 |
Dut kurusu | 5.000 | 5.500 |
Ceviz içi | 7.000 | 14.000 |
Tahin | 2.400 | 3.000 |
Helva | 2.950 | 4.000 |
Koyun peyniri | 3.950 | 5.000 |
Tuzsuz tereyağı | 3.000 | 4.000 |
|