kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
22 Mart 2009, Pazar
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

1 milyonuncu aracını üretti

Giriş Saati : 19.03.2009 15:18
Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye (TMMT) Adapazarı üretim tesislerinde bir milyonuncu aracın üretimini kutladı...
Toyota Motor Corporation Başkan Yardımcısı Kazuo Okamoto, ekonomik kriz ortamında bile bir milyonuncu aracı üretmenin kendileri için mutluluk olduğunu, bu nedenle Avrupa'daki pazar paylarını daha ileriye götürecekleri düşüncesinde olduğunu söyledi.

Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye (TMMT) Adapazarı üretim tesislerinde bir milyonuncu aracın üretimini kutladı.

Toyota Türkiye'nin ürettiği bir milyonuncu aracın ve Yeni Nesil Verso'nun seri üretiminin başlaması dolayısıyla düzenlenen basın toplantısında soruları yanıtlayan Toyota Motor Corporation Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Kazuo Okamoto, ekonomik krizin ne zaman biteceğine ilişkin kendi düşünceleri olduğunu belirterek, kriz bitene kadar kendi içlerinde belli bir gelişim planı yaparak, bu gelişim planını uygulamak istediklerini söyledi.

Okamoto, bu konuda ABD ve İngiltere'de bazı faaliyetleri olduğuna işaret ederek, ''Bu ekonomik kriz ortamında tüm dünyadaki Toyota çalışanları olarak, kendi planımızı uygulamak için yönelmeyi düşünüyoruz. Ekonomik kriz ortamında bile bir milyonuncu aracımızı üretmek bizim için mutluluk. Bu nedenle Avrupa'daki pazar payımızı daha da ileriye götüreceğimizi düşünüyoruz'' diye konuştu.

Okamoto, dünya Toyota fabrikaları arasında TMMT'nin kalitesinin dünya çapında ön sıralarda olduğunu dile getirerek, ''TMMT'nin üretim konusundaki yetkinliğinin çok iyi olduğunu biliyorum. Bu konuda da kriz ortamında nasıl bir faaliyet yapacağımızı, TMMT'nin yetkinliğini daha ileriye götürmek için çaba sarf etmemiz gerektiğini düşünüyorum'' dedi.

2012 yılında Türkiye'de ticari araç üretileceğine ilişkin bazı açıklamalar yapıldığı, bunun gerçekleşip gerçekleşmeyeceğinin sorulması üzerine Okamoto, böyle bir aracın şu andaki koşullarda ne zaman üretileceği konusunda bir plan yapmalarının mümkün olmadığını dile getirerek, şu anda Toyota'da, global bazda birçok aracın gelişimi ve hangi aracın ne zaman üretime başlayacağı planlarının yapıldığını anlattı.

''TOYOTA TÜRKİYE'NİN YÜKSEK KALİTESİ...''


Toyota Motor Europe Başkan Yardımcısı Hiroyuki Ochiai de, Toyota Avrupa'nın önemli bir üretim üssü olan Toyota Türkiye'nin, şu ana dek yaptığı 12,5 milyar dolarlık ihracatla Türkiye'nin önde gelen ihracat şirketlerinden biri olduğunu bildirdi.

Verso'nun tamamen yenilendiği dile getiren Ochiai, müşterilerin araçtan daha da memnun kalmaları hedefi doğrultusunda motor gücünü yüzde 20 artırırken, yakıt tüketimi ve karbondioksit miktarını da yüzde 12 azaltarak çevreye daha duyarlı bir araç yaptıklarını söyledi.

Ochiai, aracın ihracat alanını ise Batı Avrupa'nın yanı sıra Rusya ve Kuzey Afrika dahil olacak şekilde genişleteceklerini kaydederek, geçtiğimiz yıl Toyota Türkiye tarafından üretilen Verso'nun Almanya'da en az problem çıkaran otomobil seçildiğini anlatı. Ochiai, ''Bu değerlendirme, Toyota Türkiye'nin yüksek kalitesini, 5 kıtaya yayılmış olan bütün Toyota fabrikaları içinde ilk sıralarda olduğunu ispat etmektedir'' dedi.

Yeni Verso'nun ne kadar üretileceğine ilişkin bir soruya Ochiai, ''İçinde bulunduğumuz ekonomik koşullarda ne kadar araç satılacağı konusunda bir tahmin yapmak gerçekten zor. Bunun hakkında bir tahmin yapabilmek için tüm Avrupa'daki bayilerimizle görüşüp bu rakamı belirlemek için çalışıyoruz'' karşılığını verdi.

''170-200 MİLYON AVROLUK YATIRIM''

Toyota Türkiye Genel Müdürü ve Üst Yöneticisi (CEO) Tamer Ünlü de, kriz ortamında bir milyonuncu araç üretiminin anlamlı olduğunu ifade etti.
Kriz nedeniyle Toyota'nın planlarında bir değişiklik olup olmadığının ve Toyota'nın Türkiye'ye bakışında bir farklılık olup olmadığını sorulması üzerine Ünlü, bugüne kadar kendilerine gelmiş negatif veya pozitif anlamda herhangi bir bilgi olmadığını belirterek, şöyle konuştu:

''Geçen sene bu zamanlarda yani ekonomik krizden önce de Auris üretiyorduk ve eski jenerasyon Verso üretiyorduk. Yine Auris üretiyoruz, yeni jenerasyon Verso üretiyoruz. Bize hiç ''Yavaşla'' veya ''Dur'' diyen veya ''Daha da hızlanmalısınız'' diyen olmadı. Krizin mutlaka etkileri oldu, mutlaka üretimimiz azaldı, herkesin üretimi azaldı ama model bazında ilave bir model veya çıkarılan bir model hiç gündeme gelmedi.''
Ünlü, Yeni Verso'ya yapılan yatırım miktarına ilişkin olarak da, modelin yatırımında Türkiye'nin yanı sıra Avrupa, Japonya tarafları olduğunu kaydederek, ''Toyota Türkiye'nin harcadığı miktar ne kadar derseniz; kabaca 170-200 milyon avroya dayanır'' dedi.

2 milyonuncu aracı ne zaman üretileceğine yönelik tahmin sorulması üzerine de Ünlü, şunları kaydetti:

''Şirketimizin geçmişini iki fazda ele alabiliriz. Başlangıç 1994'ten, ihracatın başladığı 2002 senesine kadar geçen birinci faz, 2002 senesinden günümüzde kadar geçen zaman. Birinci fazda tamamen yurt içine veriyorduk ve o yılları hatırlarsanız ekonomik kriz dalga dalga sürekli vuruyordu, bütün fabrikalar duruyor kalkıyordu. 2002'den sonra ise her yıl ikiye katlayarak, 40 bin, 80 bin, 160 bin gibi, bu noktaya geldik. Dolayısıyla 2002'den bu güne '7 sene içerisinde 1 milyonu yaptık demek' çok kaba bir tahminle doğru olur.''

''ELEMAN ÇIKARMA PLANIMIZ YOK''

Toyota Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Tashaki Marusawa, kriz önlemlerine ilişkin bir soruya, ''Ekonomik krizden dolayı otomotiv sektörünün zor durumda olduğunu düşünüyoruz. Fakat şu anda bizim eleman çıkartma gibi bir planımız, bir düşüncemiz yok. Geleceğe yönelik faaliyetlerimize devam ediyoruz'' yanıtını verdi.

Toplantıda verilen bilgiye göre, Toyota Türkiye, halen Verso ve Auris modellerini üretiyor. Şirket, 2008 yılında Avrupa'ya 120 bin araç ihraç ederken, ihracat getirisi 1,5 milyar avro olarak gerçekleşti.