Anasayfa
Kırmızı Alarm

30 Kasım 2008, Pazar
Sabah

Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil

24 Saat
Yasemin Erden, havaalanında onu bekleyen babasıyla kucaklaştı.

Cehennemden evine döndü...

Cevdet ÖZDEMİR-Serdar CANIPEK
29.11.2008
Hindistan'daki saldırıda 43 saat rehin kalan avukat Yasemin Erden İstanbul'a geldi. Erden, "Gerekirse yine giderim" dedi..
Hindistan'daki kanlı saldırılarda kaldığı otelde rehin tutulan Türk avukat Yasemin Erden, dün sabah İstanbul'a döndü. 43 saat süren rehineliğinin ardından Hintli komandolar tarafından kurtarılan avukat, uçaktan iner inmez babası, Coca- Cola'nın Avrasya Bölge Başkanı Selçuk Erden ile kucaklaştı. Hasretle kucaklaştığı babasıyla el ele Atatürk Havalimanı VIP Salonu'na gelen Yasemin Erden, burada yaşadıklarını anlattı. Silah seslerini duyar duymaz odasındaki banyoya sığındığını ifade eden Erden, "Odamdan hiç çıkmadım. Dışarı ışık sızmaması için genelde banyoda saklandım. Zorlu birkaç gündü. Beni yalnız bırakmayan, desteğini gördüğüm Türk yetkililerine ve arkadaşlarıma çok teşekkür ederim" dedi. Çok yorgun olduğunu ve bir an önce eve gitmek istediğini ifade eden Erden şunları söyledi: "Çok fazla bir şey göremedim. İlk anlar korkutucuydu ama düşünmemeye çalıştım. Olayların yatışmasını bekledim. Bu sırada arkadaşlarımla iletişim halindeydim. Sık sık telefonla görüştük, 'Bekleyecek, bitecek, bunun da sonu gelecek' şeklinde mesajlaştık. Hep bana destek verdiler. Bir yerden sonra sakinleştim, 'bunun sonu gelecek' diye bekledim. 43 saat sonra kapım çalındı. Askerler geldi beni dışarı çıkardılar. Otelin epey hasar gördüğü belliydi. Her tarafta cam kırıkları vardı. Asker bizi camlardan uzak tutarak, duvar tarafından yürüterek otelden çıkarttı." İş için tanışması gereken kişilerle görüşemediğini ifade eden genç avukat, Hindistan'a gerekirse yine gidebileceğini belirterek, "Teröre yenilmemek lazım" dedi. Erden, ailesine, arkadaşlarına ve Hindistan askerlerine teşekkür etti. Babası Selçuk Erden de çok tedirgin ve endişeli birkaç gün geçirdiklerini belirterek, "Çok mutlu ve yorgunuz. Evde kızımla bu günlerin yorgunluğunu atmak istiyoruz. Elektriklerin kesilmemesi, telefonların çalışması büyük bir şanstı" dedi.

İKİ TÜRK DE GELDİ
Saldırılar sırasında Tac Mahal Otel'de olan Engin Yemenice ve Alpay Kurt da İstanbul'a döndü. Saldırıdan önce arkadaşıyla yemek yemek için dışarı çıktıklarını anlatan Alpay Kurt, otele döndüklerinde olaylarla karşılaştıklarını ifade etti. Ortalığın karışması nedeniyle taksiyle olay yerinde uzaklaşarak şehir dışında bir restorana gittiklerini belirten Kurt, "Orada sabahladık. Sabah otele döndüğümüzde olaylar devam ediyordu. Yetkililerle görüştük. Eşyalarımızı göndereceklerini söylediler. Biz de döndük. Ölü sayısı söylenenden fazla olabilir" diye konuştu.