kapat
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
Okur Temsilcisi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
23 Kasım 2008, Pazar
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Şükran Moral'ın yapıtına New York müzesi sahip çıktı

ADALET CİNGÖZ
22.11.2008
Yaşamına İtalya'da devam eden feminist güncel sanatçı Şükran Moral'ın İsa adllı eserine New York'taki 21. Yüzyıl Sanat Müzesi sahip çıkarak özel koleksiyonuna kattı..
İspanya'nın bir ucunda AICA Uluslararası Sanat Eleştirmenleri Derneği genel kongresi ve başkanlık seçimleri yaşanırken, diğer ucunda, Huerte'de küratör ve eleştirmen Beral Madra, fevkalade bir kadroyla Türkiye'yi tanıttı. Vahit Tuna, Gül Ilgaz, Nezaket Ekici gibi sanatçıların yanı sıra köşe yazarı ve romancı Perihan Mağden de bu tanıtım kadrosunda yerini almıştı. Nezaket Ekici ve Perihan Mağden, kısa gezi boyunca hemen ahbap oldu. Duyduğumuz kadarıyla, Ekici'nin performansına herkes bayılmış. Bu arada Nezaket Ekici, yarın saat sekizdeki, Garajİstanbul'daki Feminist mi, Ben mi? etkinliği için Goethe Enstitüsü davetlisi olarak İstanbul'a geliyor. Yine, Christo, İsa adlı performansıyla anımsayacağımız, yaşamını İtalya'da sürdüren sanatçı Şükran Moral da bu etkinlik için şu sıralar İstanbul'da bulunuyor. Sanatçının işini Amerikan müzesi 21th Century satın alarak sabit koleksiyonuna katmış. İsa isimli iş aynı zamanda İtalya'da tecavüze karşı yapılan kampanya afişi için de ilham vermiş. Ve tabii ki bu iş, Katolikleri yine kızdırmış. Öte yandan, AICA'da Kıran kırana geçen seçimleri ise tıpkı Obama gibi siyahi aday Jacouba Konate kazanmış durumda. Kendisini canı gönülden tebrik ediyorum. Bendeniz de, İspanya'dan apar topar uçağa atladığım gibi soluğu 12. İstanbul Bienali basın toplantısı için Ses Tiyatrosu'nda aldım. Bienalin Hırvat küratörleri, Brecht'in Üç Kuruşluk Opera oyununu bienalin teması için çerçeve yapmakla kalmamış bir de basın toplantısını bir şova dönüştürmüş.

'SOL' TARTIŞMASI
Bienalin kavramsal çerçevesini bu şovları aracılığıyla açıklayan WHW grubunun performanslarının sonunda söyledikleri "Ortodoks sol bir konumla çağdaş sanat arasındaki çatışmanın çağdaş sanatın anlaşılmasında belirleyici bir rol oynadığı" sözleri bugün bile konuşulmakta efendim. Gelen bir soru üzerine WHW, Türkiye'deki 'Ortodoks sol'dan ne anladığını pek anlatamadıysa da, basın toplantısından sonra Zeytinli meyhanedeki yemeğe katılarak WHW üyesi Natasa Ilic'den bu konuya açıklık getirmesini rica ettim haliyle. Küratör Nataşa İliç, bu duruma örnek olarak, Türkiye'deki 'Ortodoks sol' ve çağdaş sanat çatışması için, geçtiğimiz bienalde Hou Hanru'yla Marmara Üniversitesi dekanı Nazan Erkmen'in yaşadığı üstü örtülü gerilimi gösterdi.
Haberin fotoğrafları