kapat
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
Okur Temsilcisi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
23 Kasım 2008, Pazar
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Soli Tersanesi 6. gemiyi denize indirdi

Giriş Saati : 23.11.2008 14:44
Güncelleme : 23.11.2008 15:41
Yeni Haber
Kocaeli Serbest Bölgesinde kurulu Soli Tersanesinde inşa edilen 20 bin detveyt tonluk (DWT) kimyasal tanker törenle denize indirildi.

Yunan Nikaia Navigation firması için yaptırılan 149,5 metre uzunluğunda 21,2 metre genişliğindeki ''M/T Messinia'' adlı Malta bandıralı tanker, denge için kurulan krikolar indirilip, kızakla bağlantıyı sağlayan kaynaklar kesildikten sonra kızaktaki eğimden de yararlanılarak denize indirildi.

Soli Gemi İnşa Tersanesi Stratejik Planlama Müdürü Timur Nakkaş, geminin denize indirilmesinin ardından yaptığı açıklamada, tersanelerindeki altıncı tankeri de planlandığı şekilde denize indirmenin mutluluğunu yaşadıklarını, tankerin kısa süre sonra donatımı tamamlanarak yola çıkacağını söyledi.

*FOTOĞRAFLAR İÇİN TIKLAYINIZ...

Kocaeli Serbest Bölgesi'nde 2005 yılında inşasına başladıkları tersaneyi 2006 yılının mayıs ayında yüzde 30-40 oranında tamamlayarak ilk geminin sac kesimine geçtiklerini, bir yandan tersaneyi inşa ederken, diğer yandan da gemi ürettiklerini ifade eden Nakkaş, kısa sürede 25 bin metrekaresi kapalı, 102 bin metrekare ile Türkiye'nin en büyük tersanelerinden birini kurduklarını dile getirdi.

Nakkaş, bugüne kadar Yunanlı armatör Remi Maritime için 20'şer DWT'lik ''M/T Malmö'', ''M/T Madeiro'' ve son olarak denize indirilen ''M/T Messinia, İtalyan Armatör için ''M/T Letezia Effe'' adlı 4 tanker ile Hollandalı armatör Laurant Shipping için 5850 DWT'lik ''L/S Anne'' ve ''L/S Jamie'' isimli kimyasal tankerleri denize indirdiklerini bildirdi.

KURU YÜK GEMİSİ YAPMA PLANLARI

Yeni dönemde kendi filolarına kuru yük gemileri yapma planları olduğunu bildiren Nakkaş, ekonomik kriz nedeniyle bu projeleri ötelediklerini söyledi.
Küresel finansal krizin gemi inşa sanayini diğer sektörlerden daha fazla etkilediğini vurgulayan Nakkaş, şöyle devam etti:

''Armatörler kredi kullanarak gemi alıyorlar. Bu yüzden global kredi mekanizmasında bir sorun yaşandığı zaman havuzun suyu kesiliyor ve bu sorun tersanelere, yan sanayine ve istihdam gücüne kadar sektörün tüm taraflarına yansıyor.

Kuru yük gemileri üretmeyi planlıyorduk, ancak krizden dolayı bunu ötelemiş durumdayız. 7 gemiyi önceden sattığımız için üretim aşamasındaki gemilerin yapımına devam ediyoruz. Ancak yeni başlanacak projelerimizi, hem biz hemde piyasalar önünü görene kadar dondurduk. Gerek parite, gerekse petrol, çelik benzeri hammadde fiyatlarındaki belirsizlik, yüksek faiz oranlarıyla paranın değerinin artması ve piyasadaki güvensizlik bir araya geldiğinde bütün sektörler için bir darboğaz söz konusu. Bu yüzden yeni projelere başlama tarafında öteleme var, ancak yürüyen projelerimizde iptal söz konusu değil.''

Nakkaş, tersanelerinde biri 20 bin, diğeri 7 bin DWT'lik iki kimyasal tankerin yapımının sürdürüldüğünü, ancak bu projelerden sonraki tüm projeleri dondurduklarını kaydetti.