kapat
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
Okur Temsilcisi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
19 Eylül 2008, Cuma
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat
Büyük resim için tıklayın

Numara taşımadan faturalı abone kapma yarışı başladı

TİMUR SIRT
17.09.2008
9 Kasım'da numara taşıma dönemi başlamadan cep telefonu operatörleri faturalı abonelerini artırmak için kampanyalara başladı, operatörlerin gözü aylık 46.7 YTL ödeyen Turkcell abonelerinde..
Cep telefonu operatörleri numara taşımadan önce abone kayıp oranını düşürmek için faturalı abone kapma yarışına girdi. En sık operatör değiştiren ön ödemeli abonelerin sayısını azaltmak isteyen operatörler 9 Kasım'da başlayacak numara taşıma döneminden önce faturalı abone sayılarını artırmaya çalışıyor. Türkiye'de cep telefonu kullanıcılarının yüzde 89'unu ön ödemeli hat kullanan abonelerden oluşuyor. Faturalı abonelerden elde edilen gelir daha yüksek ve operatör değiştirme oranı daha düşük olduğu için operatörlerin iştahını kabartıyor. Turkcell'in faturalı abonelerden elde ettiği gelir 37.6 dolar, ön ödemeli aboneden elde edilen gelirse, 10 doların altında. Böyle olunca tüm operatörlerin iştahını faturalı abone pazarı kabartıyor.

HEDEF FATURALI ABONE
Turkcell faturalı abonelerinden elde ettiği aylık gelir 2008 ikinci çeyrek rakamlarına göre 46.7 YTL oldu. Bu kendi ön ödemeli abonelerinin neredeyse 4 katına denk geliyor. Vodafone ise faturalı abonelerden elde ettiği aylık gelir küçük bir düşüş gösterirken, Avea faturalı abonelerden elde ettiği gelir Turkcell'in yarısı kadar. Avea ile Vodafone Türkiye arasındaki abone başına aylık gelir farkı azalıyor. Faturalı abone gelirleri karşılaştırıldığında Turkcell neredeyse Avea ve Vodafone Türkiye'nin toplamı kadar kazanıyor. Vodafone Türkiye ve Avea'nın hedefi çok konuşan ve çok harcayan bu aboneyi numarası ile almak.

ABONE KAYBETMEK İSTEMİYORLAR
GSM operatörlerinin bir hedefi de abone kayıp oranını düşürmek. Yani hedef; önce kendi abonesini elinde tutup sonra dışarıdakini almak. Turkcell geçen yılın son çeyreğine yüzde 19'lara varan kayıp oranını yeni kampanyalarla bu yılın ikinci çeyreğinde yüzde 6.9'a çekti. Avea ise abone kayıp oranını ilk çeyrekte yüzde 9.7 olurken, ikinci çeyrekte oranı yüzde 8.4'e çekti. Vodafone ise abone kayıp oranını Türkiye'de açıklamazken, Almanya, İspanya, İngiltere ve İtalya'da açıklıyor.