kapat
E-gazete
|
Hava Durumu
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
English
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
30 Ağustos 2008, Cumartesi
Sabah
 
Haberler Spor Günaydın Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Günaydın Cuma Cumartesi Pazar Emlak
 
24 Saat
24 Saat
Bazı anaokullarında farklı metotlarla İngilizce öğretiliyor.

Çocuğunuz hâlâ İngilizce bilmiyor mu?

NESLİHAN TUNÇ
Güncelleme : 23.08.2008 02:01
Anadillerini yeni konuşmaya başlayan çocuklar, artık anaokulu sıralarında ikinci bir dille tanışıyor. Uzmanlar erken dönemde doğru bir yabancı dil eğitiminin birçok açıdan faydalı olduğuna dikkat çekiyor..
Günümüzde bir hatta birkaç yabancı dil bilmenin önemi giderek artıyor. Dolayısıyla çocukların yabancı dil konusunda mutlaka iyi bir eğitim almaları gerekiyor. Hem de bu eğitime ne kadar erken dönemde başlanırsa o kadar iyi. İşte bu yüzden artık çocuklar daha anaokulunda tanışıyorlar yabancı dille. Bahçeşehir Kolejleri Yabancı Dil ve Öğretmen Eğitimi Sorumlusu Gülfem Aslan, çocuklarda yabancı dil eğitimine her yaşta başlanabileceğini söylüyor: "Okul ortamında üç yaştan itibaren başlanabilir. Çift dilli sistem tutarlı bir şekilde uygulanabilirse çocuk her iki dili de öğrenebilir. Çocuk okul ortamında İngilizce, ev ortamında Türkçe konuşursa ya da evde de çift dilli bir ailede doğmuşsa ve her iki ebeveyn de kendi anadilinde çocukla konuşursa çocuk her iki dili de kolaylıkla öğrenebilir. Ünlü dilbilimci Noam Chomsky'ye göre beynimizde Language Acquisition Device (LAD) yani 'dil edinim merkezi' vardır. Bu merkez sayesinde iki değil üç dili birden bile öğrenebiliriz." Çocuk Psikoloğu ve Aile Terapisti Güler Ann Gerger da yabancı dil eğitimi için "Ne kadar erken başlanırsa, o kadar iyi," diyenlerden: "20 yıla yakın anaokulu deneyimlerimin sonucunda bunu söylüyorum. İki veya daha çok lisanı bir arada öğrenmenin sorunsuz bir şekilde mümkün olduğunu gözlemledim. Ayrıca bunun lisan öğreniminde gecikmeye neden olabileceğine dair hiçbir bilimsel kanıt da yok. Bir çocuğun konuşması gecikiyorsa, bunun altında duymada sorun gibi başka nedenler araştırılmalı." "Anadilini yeni öğrenen bir çocuğa yabancı bir dil eğitimi verilmesi çocukta kavram kargaşası yaratır mı?" diye sorduğumuz Gülfem Aslan, böyle bir şeyin mümkün olmadığını belirtiyor: "Aynı anda birkaç dili öğrenmek kavram kargaşası yaratmadığı gibi tam tersine kavramların daha çok pekişmesini çocuğun muhakeme etme, becerisini geliştiriyor. Örneğin İngiltere'de Galler bölgesinde konuşulan Galler İngilizcesi, kullanılmaya kullanılmaya unutulmuştu. Beyin çalışmaları üzerine yapılan araştırmalarda çift dili birden öğrenen çocukların, bir çeşit beyin jimnastiği yaparak kavrama ve anlama becerilerinin daha gelişmiş olduğu görüldü. Bunun üzerine Galler İngilizcesi, okullarda tekrar ikinci dil olarak çocuklara öğretilmeye başlandı." Anaokuluna giden çocukların birçoğu artık yabancı dille tanışıyor. Doğru bir metodoloji ve yaklaşım kullanıldığı takdirde anaokullarında yabancı dil eğitimi verilmesinin çok faydalı olduğunu söylüyor Gülfem Aslan: "Küçük yaş grubunda yabancı dil ediniminde story telling (masal anlatma) ve total physical response (bedensel tepki metodu) kullanılmalı. Çocuk o dili öğrenirken onu yaşamalı; bir meyve adı öğreniyorsa onu görmeli, ona dokunmalı." Erken dönemde öğrenilen yabancı dilin kalıcı olması için sürekliliğin önemli olduğunu belirten Gülfem Aslan şunları söylüyor: "Eğer yabancı dil eğitimine ara verilirse çocuk öğrendiklerinin tamamını unutur. Ancak şu yararı olur. Çift dilli eğitim almaya başladığında diğer dersleri kavrama becerisi gelişmiş olur. Ayrıca senelerce konuşulmamış bile olsa, erken yaşta öğrenilmiş lisanın geriye birtakım avantajlarının kaldığı da kanıtlanmıştır. Bir lisanı çocukken konuşmayıp, yalnızca duymuş olanlar bile sonrasında (bu dili hiç duymamış olanlara kıyasla) ana lisanı olanlara daha yakın bir aksanla sesleri tekrar edebilmişlerdir."
Haberin fotoğrafları