kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 8 Ağustos 2008, Cuma
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC

Dev-Yol'cu Ateş Dilovası kurbanı

SADIK GÜLEÇ
Ergenekon iddianamesinde 'Dilovası' kod adlı gizli tanığın ifadeleriyle ismi geçen ve 1990'lı yıllarda birçok üyesi infaz edilen Dilovası Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi bazı görevli askerler, ülkücüler ve solcuların yollarının kesiştiği kritik bir bölgeydi. Önemli limanlardan olan Dilovası'na yapılan mal girişleri ve bu malların taşınmasından ortaya çıkan rantın paylaşılmasında yaşanan sorunlar, kanlı cinayetleri da beraberinde getirdi. Dönemin isminin açıklanmasını istemeyen bir tanığı, 1996'da Gebze'de otoyolda Kalaşnikof silahlar ile aracında taranarak öldürülen, Dev-Yol davasından hapis yatmış olan Ali Ateş cinayetinin de kooperatif içindeki anlaşmazlık sonucunda gerçekleştiğini anlatıyor: "Oldukça profesyoneldi. Hareket halindeki BMW spor araca nokta atışı yapılıyor. Ali Ateş'i öldürmesinin ardında kömür meselesi vardı." O yıllarda Dilovası Motorlu taşıyıcılar Kooperatifi'nde bulunan kişilerin iddianamede yer aldığı gibi olduğunu söyleyen nakliyat firması sahibi, zaman zaman kooperatifte başka kişilerin de ilişki içinde olduğunu belirterek şu isimleri veriyor. "Bu yıllarda Cemil Ata daha sonra MHP Milletvekili olan Ahmet Çakar ile birlikteydi. Onlar kooperatifin ülkücü kanadıydı. Kürt Fevzi'nin de bir şirketi vardı. Ama yönetimde etkin değildi. 96-97'lerde Gürbüz Çapan'ın da geldiğini biliyorum. Daha çok Mehmet Terzioğlu ile görüşürdü."