kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 19 Haziran 2008, Perşembe
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
Steve Newton Türkiye’de hedeflerinin yüzde 2’lik pazar payı olduğunu söyledi.

Japon Mazda 'Türkiye' için Mermerler'le davalık oldu!

02.06.2008
Eski distribütörü ile yollarını ayıran Mazda, kurduğu şirketin adında Türkiye'yi kullanamadığı için Mermerler'le davalık oldu. Şirketin adı Mazda'nın Belçika'daki bir şirketinin İstanbul şubesi olarak belirlendi..
Yeni büyüme stratejisi kapsamında Avrupa'da distribütörlük sisteminden vazgeçen Japon Mazda, 20'den fazla ülkede kendi şirketiyle gerçekleştirdiği satış ve satış operasyonunu şimdi Türkiye'de uygulayacak. Uzun yıllar markanın Türkiye distribütörlüğünü yapan Mermerler Grubu ile yollarını ayırdıktan sonra kendi bünyesinde kurduğu şirketi devreye sokan Japon üretici Mazda, araç satışlarına haziran ayından itibaren başlıyor. Türkiye'de yeniden yapılanmasını tamamlamasına rağmen Mazda'nın eski distribütörü Mermerler'le yaşadığı bir sıkıntısı var. Eski distribütörü izin vermediği için Mazda, yeni şirketin adını Mazda Motor Türkiye olarak belirlemeyemedi. Şirketin adı Mazda Motor Logistigs N.V Belçika, Türkiye İstanbul Şubesi olurken, Türkiye ibaresinin kullanılabilmesi için açılan dava sürüyor. Şirketin Genel Müdürü Steve Newton, Mermerler'le şu anda sadece isim konusunda yargıya yansımış bir sorunlarının olduğunu belirterek, "Hukuki süreç devam ediyor. Sonuçlanmasını bekliyoruz. Elbette şirketin adını Mazda Motor Türkiye yapmayı arzu ederdik" dedi.

20 ÜLKEDE DENEDİ
Steve Newton, bu yeni dönemde öncelikli amaçlarının çok satmak değil, Türk tüketicisine markanın sürekliliğini kanıtlamak olduğunu söyledi. Türkiye'nin potansiyeli ile Mazda'nın yeni büyüme stratejisi içinde yer aldığını belirten Newton, bu stratejiyi şöyle anlattı: "Mazda, Avrupa'dan sonra Doğu Avrupa, Rusya gibi pazarlarda bir büyüme stratejisi belirledi. Bu strateji çerçevesinde Türkiye pazarını da inceledik ve potansiyel olduğunu görüp hedef ülkeler arasına aldık. Bu yeni stratejinin bir parçası olarak Türkiye'ye kendimiz gelmeye karar verdik. Kendi şirketimizle dağıtım ve satışa başlama kararı bir gecede alınmadı. Daha önce Avrupa'da da varlığımızı genelde distribütörlüklerle sürdürüyorduk. Ancak şu anda 20'den fazla ülkede kendi kurduğumuz yapıyla gerçekleştiriyoruz. Dolayısıyla Türkiye'ye de kendi şirketimizle gelmemiz bu çerçevede alınan bir karardı."

AMAÇ POPÜLER OLMAK
Son yıllarda Mazda'nın Avrupa'daki satış başarısının altında yeni pazarlardaki yapılanmasının büyük payı olduğunu anlatan Newton, Türkiye'de uygulanacak bu yöntemin, başka ülkelerde de başarılı olduğunu belirtti. Mazda'nın, Türkiye'de yaklaşık 10- 15 yıl önce sahip olduğu popülerliği yeniden yakalamak istediklerini kaydeden Newton, "Amacımız çok satan bir marka olmak değil. Önemli olan kârlı bir operasyon yürütmek, markanın sürekliliğini sağlamak" dedi.