kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 6 Nisan 2008, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
Yusuf Sevilla Lusi Sevilla

Erkeklere bir kolonya yeterdi artık 5'te 1'i cildine bakıyor

FATİH ATALAY
Sevil Parfümeri'nin patronu Yusuf Sevilla, 40 yıl önce sadece kolonya almak için mağazaya giren erkeklerin bugün % 22'sinin cilt bakım ürünü aldıklarını söyledi..
Sevil Parfümeri'de başkanlık koltuğunu 25 yaşındaki kızı Dilara'ya devreden ve şirketin yönetim kurulu üyesi olarak görev yapan Yusuf Sevilla 40 senedir faaliyet gösterdiği parfümeri ve kozmetik sektörününde eski karlılıklarının kalmadığını belirtti. Sevilla, duty free mağazaları olmasaydı müşteri sayılarında herhangi bir değişiklik olmayacağına vurgularken, bunun nedeni olarak kozmetik müşterisinin her zaman hizmet aramasını gösterdi. Sevilla, kozmetik ve parfümeri sektörü hakkındaki sorulamızı yanıtladı:

* Kozmetik müşterilerimiz içinde erkeklerin payı 90'lı yıllarla beraber büyük ivme kazandı.

* Erkekler içinde cilt bakım ürünü satın alanların payı yüzde 22.

* Erkekler makyaj malzemesi olarak en çok renksiz maskara, göz kalemi ve terakotaya rağbet gösteriyor.

* Makyaj yapan erkeklerin yüzdesi 1-2. Erkekler kadınlara göre daha utangaç ve daha az soru sorup, satın alma yapıyorlar.

* Erkekler kadınlara göre daha hızlı alışveriş yapmayı tercih ediyor. Kadınlar kadar erkekler de birbirlerine ürün tavsiye edip, kozmetik hakkında tartışmalar yapıyorlar.

* 40 sene önce mağazamıza giren erkeklerin oranı yüzde 1'di. Onlarda sadece limon kolonyası alıyorlardı.

* Türk kadınının çoğunluğu Avrupalı kadınlara göre daha bilinçli ve daha araştırmacı. Bazı müşterilerimiz ürünleri ilk satın alan olmak için büyük çaba sarfediyor.

* Birkaç ürün için 'Çok yakında gelecek şeklinde' müşterilerimize geri dönüş yaptık, sonucunda büyük fırça yedik.

* Aralık ayı yılbaşı nedeniyle kozmetik sektörü için en verimli aydır. Normal bir aya göre 2 kat ciro yapıyoruz.

* Zirvede oturmanın bir bedeli var. Türkiye'de parfümeri sektörünün çok karlı olduğu düşüncesi yaygın. Karlılığımız % 1.

* Duty freeler olmasaydı müşteri sayımızda herhangi bir değişiklik olmazdı. Kozmetik müşterisi hizmet bekler.

* Kriz parfüm ve kozmetik satışlarını çok yükseltir. Fakat parfümeriler sattıkları ürünleri yerini doldurmakta büyük sıkıntı yaşar.

* Tüketiciler Türkiye'de faaliyet gösteren yabancı kozmetik şirketlerine prim vermiyor. Onların gelmesi bizim işimizi zayıflatmadı. Son zamanlarda sadece internetten kozmetik satışı yapan şirketler oluştu. Bu firmaların sattıkları ürünler depolarda kalmış ürünlerdir. Biz bu ürünlere 'gebermiş mallar' şeklinde nitelendiririz.

* 24 Sevil mağazamız var. Sene sonuna kadar 28 mağazaya çıkmayı hedefliyoruz.

* 2009 eylülünde 'Sevilla' mağazalarını hizmete sokacağız. Bu mağazalarda kendi makyaj malzemelerimizi satmayı hedefliyoruz.