kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 18 Temmuz 2007, Çarşamba
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
SAİT GÜRSOY

OKS'de karışıklık devam ediyor

OKS'de sonuçlar açıklandığında kafalar iyice karıştı. Daha az netle İlköğretim Başarı Puanı yüksek olan çok puan alırken, netleri yüksek olup İlköğretim Başarı Puanı düşük olanlar az puan aldı. Bu şekilde İlköğretim Başarı Puanı'nın kullanılmasına baştan beri karşıyım. Bunu da 5 aydır SABAH' daki köşemde yazıyorum. Okulların önemini ön plana çıkarmak için kullanılması zorunluysa, bana göre bu değerlendirme şu şekilde yapılmalıydı.
Birinci adımda öğrencinin 4, 5, 6, 7 ve 8'inci sınıf yıl sonu başarılarından diploma notu elde edilir. İkinci adımda o okuldaki tüm öğrencilerin diploma notu toplanır ve öğrenci sayısına bölünür. Böylece okul ortalaması bulunur. Üçüncü adımda ise, öğrencinin diploma notu okul ortalamasıyla karşılaştırılır. Buna İlköğretim Başarı Puanı denir. Bunun sonucuna göre öğrencinin kişisel başarısı ortaya çıkar. Sadece kişisel başarı değerlendirilemez. Dört okuldan İlköğretim Başarı Puanı 53 olarak gelen öğrencilerin başarısı aynı değildir. O puanı aldığı okulda, tüm öğrenciler 67 alırken mi almış, yoksa herkes 40 alırken 53 mü almış. Bu çok önemli.
Ne yazık ki okullarımızda aynı kalitede eğitim yapılamıyor. Aynı standartta not da verilmiyor. Ayrıca İlköğretim Başarı Puanı'nın, öğrencinin kişisel başarısı olduğunu unutmayalım. Geçmişte bunun olumsuzluğunu süper liselerde yaşadık. İlk yıllar 5 üzerinden mezun olan öğrenci sayısı, her okul için 10-15 kişiyle sınırlıyken, son yıllarda yüzlerce kişiye ulaştı. Daha sonra 5'lik öğrencilerin, 3'lük dahi olmadığı görüldü. Gerçekçi bir puan için OKS'de öğrencinin mensubu olduğu okulunda eğitim kalitesinin ortaya çıkması gerekiyor. OKS'den sonra ilköğretim okullarının kendi bünyesindeki öğrencilerinin MF ve TM puan ortalamaları alınmalı. Bu ortalamalar ne kadar yüksekse, öğrencinin okul başarısı o derece yüksek olur. Buna da Ağırlıklı İlköğretim Başarı Puanı denir ve istenen oranda OKS'ye eklenir. Buradan da okulun kitlesel başarısı ortaya çıkar. Okul başarısı belirttiğim şekilde hesaplanmalıydı. Bu yüzden adil not veren, kaliteli eğitim yapan okulların öğrencileri çok üzüldü. O öğrencilerin mağduriyetleri şimdi nasıl giderilecek?

Diploma notları karıştı
OKS'den sonra SABAH' a Fen Bilimleri 13. sorusu Kimya ile ilgili itirazlar geldi. Uzmanlar bu soruda bilimsel hata olmadığını, ancak yanlış yanıt olduğunu belirtiyordu. MEB ise bu soruda yanlışlık olmadığını açıkladı. Daha sonra OKS'nin değerlendirilmesine geçildi. Bu sırada soru mahkemece iptal edildi . MEB ikinci kez OKS değerlendirmesi yaptı. Şimdi soruyorum; böyle bir sıralama sınavında, iptal edilen sorudan dolayı zaman kaybeden gençlere kim hesap verecek?
OKS sonuçlarının açıklanmasının ardından bazı öğrenciler puan hesaplamasındaki karışıklığı yaşadılar. Alper Cesur sonuç belgesinde TM puanını 465, MF puanının 463 olduğunu gördü. Fen Bilimleri soru sayısı da 25 idi. Daha sonra tekrar kontrol ettiğinde TM puanı 435, MF puanı 433 olmuştu. Fen Bilimleri soru sayısı da 24'e düşmüştü. Feyza Erdoğan ise sonuç belgesinde TM puanını 373, MF puanının 372 olduğunu gördü. Fen Bilimleri sorusu ise 25'di. İkinci incelemesinde TM puanı 263, MF puanı ise 260 olmuştu. Fen Bilimleri soru sayısı ise 24'e düşmüştü. Aileler bu konuyla ilgili sorununu MEB'e iletti. MEB de "OKS için sahte sonuç belgesi hazırlayıp, bakanlığı karalamak istediler" diye açıklama yaptı. Yaptığım araştırmalara göre bu konuda MEB'in haklı olduğunu gördüm .
OKS'de İlköğretim Başarı Puanı'nın sınav sonuçlarına yansıtılmasında da karışıklık yaşandı. Damla Ersan, 4,88 diploma notu ile okul birincisi olurken, sınav puanının düşük olduğunu fark etti. Ersan, sınav sonuç belgesini ayrıntılı inceleyince, diploma notunun 2,63 olduğunu gördü. Aile bu sonucu MEB'e iletti. MEB 475 öğrencinin diploma notlarının yanlış girildiğini açıkladı. Bakanlığa göre hata, okulların yanlış bildiriminde bulunmalarından kaynaklanıyordu. Bu öğrencilerin puanları yeniden hesaplanacak ve sıralanacak. Bu sırada Damla'nın diploma notu düzeltildi. Bu yeni puanıyla 63 bin 461 kişiyi geride bıraktı. MEB'e göre bu karışıklıktan kimse mağdur olmayacak . Ancak bu durum insanlarımızın kafasını iyice karıştırdı. Galiba biraz da MEB'e olan güvenlerini azalttı. Binde bir puanın dahi çok önemli olduğu böyle bir sıralama sınavında, bence puanlama ve sıralama tüm adaylar için yeniden yapılmalı. Ülkemizde maalesef sınav yapmayı beceremiyoruz Türkiye bir hukuk devletidir. Gerektiğinde insanlarımız ve kurumlarımız haklarını sonuna kadar aramalıdır.