Fonksiyonel gıdada hedef 5 yılda 150 milyon dolar!
Sağlıklı beslenmenin giderek önem kazandığı Türkiye'de fonksiyonel gıda pazarı da büyüyor. Danone Tikveşli Genel Müdürü Serpil Timuray, dünyada gıda sektörünün 2005'de bir önceki yıla göre yüzde 8 büyürken, fonksiyonel gıdaların yüzde 13 büyüdüğünü ve tüm dünyada yaklaşık 40 milyar dolarlık bir büyüklüğe sahip olduğunu söyledi. Fonksiyonel gıda ürünlerinin gıda pazarından yüzde 3 pay aldığını bildiren Timuray, Türkiye'de fonksiyonel gıda pazarının "emekleme'' safhasında olduğunu vurguladı. Timuray, ''Pazarın büyüklüğü yaklaşık 150 milyon dolar. Bunun 42,5 milyon dolarını fonksiyonel sütlü ürünler oluşturuyor. Fonksiyonel sütlü ürünler pazarının her yıl yüzde 30-35büyüyerek 5 yıl içinde 150 milyon dolara ulaşması mümkün' dedi. Dünyada fonksiyonel sütlü ürünlerin fonksiyonel gıdalar içindeki payının yüzde 53 olduğunu ifade eden Timuray, Avrupa'da ise fonksiyonel sütlü ürünler pazarının geçen yıl yüzde 23 büyüdüğünü söyledi. Türkiye Gıda ve İçecek Sanayi Dernekleri Federasyonu Başkanı Şemsi Kopuz da, fonksiyonel gıda kavramının 1980'lerin sonuna doğru Japonya'da ortaya çıktığını, tarım arazileri sınırlı olan Japonya'da halkın beslenmesinde daha çok kalsiyum ve diyet lifine ihtiyaç duyulduğunun anlaşılması ile birlikte gıda endüstrisinin bu ihtiyaçları karşılayan ürünleri pazara sürmeye başladığını anlattı.