Türkiye'de indirim tarihi sınırlaması olmadığından yabancıların indirim sezonunu erken açmasıyla yüzde 70 zarar ettiklerini açıklayan Türk hazırgiyimciler "Avrupa'daki gibi Türkiye'de de indirim tarihleri belirli olmalı" diyor.
ürkiye'de indirim tarihlerini belirleyen hiçbir yetkili kurum olmaması ve bu nedenle bazı İspanyol giyim firmalarının indirim sezonunu erken açıp haksız rekabete neden olduğu tartışması sürüyor. Bazı yabancı markaların henüz sezon başında indirime girmesi ve yüzde 70'e varan oranlarda indirim yaparak çoğu kez zararına satış gerçekleştirmesi Türk hazırgiyim firmalarını çileden çıkarıyor. Söz konusu markaların erkenden indirime girmesiyle günlük satışlarında yüzde 70 eksilme yaşadıklarını belirten yerli firmaların yetkilileri, haksız rekabet ortamında zarar gördüklerini söylüyor. 'Türkiye'de de Avrupa'daki gibi indirimleri dönemsel ve oransal olarak denetleyen kuruluşlar olsun. Herkes sezonu aynı anda açıp aynı anda indirime girsin' diyen firma yöneticileri, bu şartlar altında var olmaya devam etmelerinin mümkün olmadığının da altını çiziyor.
TASARI
HAZIRLANIYOR Eleştirilen yabancı markaların yetkilileri ise Türk firmaların aksine konu ile ilgili en ufak bir yorum yapmaktan bile kaçınıyor. Özellikle İspanyol giyim firmaları Türkiye'deki hazırgiyimcilerin hedefi haline gelirken mağazalardan haksız rekabete neden oldukları konusunda yapılan eleştirilere hiçbir açıklama getirilmiyor. Eleştirilen bir başka cephe olan Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Genel Müdürü Özcan Bektaş ise, Büyük Mağazalar Yasa Tasarısı'nın 'Büyük mağazalar tasviye, iş yeri değişikliği, kış ve yaz mevsim değişikliği, bayram ve özel günlerde ve seri sonu satışlarda bağlı olduğu odadan süresi belirlenecek şekilde indirimli satış izni alır' ifadelerine yer verilen 12'nci maddesinin son fıkrasını hatırlatıyor ve "Bu tasarı eksikleri giderilmek üzere tartışılacak" diyor.