Hava trafik kontrolü tabii ki devlete ait olmalıdır ama alan işletmeciliği yani serviste devletin durmasının mantığı yok.
* Havaş'taki birikimden yola çıkarak soruyorum, havayolu işletimiyle de ilgileniyor musunuz? Havayolu işletimiyle ilgili arzumuz var. Girişimimiz var. Sonuçta havayolu işletmesi çok ciddi bir iş. Girince ciddi rakamlarla ve risklerle giriyorsunuz. Bunların tek tek altyapısı fikirsel olarak bizde bulunmasına rağmen sağlıklı yürütmek lazım, şu anda çalışıyoruz. Türkiye'de sivil havacılıktaki kıpırdanmanın gelişimini de bekliyoruz. Düşünün iç hatlar monopoldü, şimdi özel sektör girdi. Tabii bu ne kadar dönemsel bir rüzgar, ne kadar devamlılık arz ettiğine ilişkin gözlem yapmakta fayda var. İzmir'deki Adnan Menderes Havalimanı'nın yeni dış hatlar terminalinin yap-işlet-devret modeliyle biz ve Bayındır birlikte yapacağız. Bizim gelişmek istediğimiz alan bu aslında. Yani sadece terminal yapmakta değil, işletmek. Yeni bir yasal düzenleme de var. Türkiye'de özel kuruluşların topyekün bir havaalanı işletmesi hukuken sıkıntılı, hatta imkansızdı. Ama bu düzenlemeden sonra özel havayolu işletmeleri olabilecek. Biz de sadece terminal işletmeciğili değil, topyekün havaalanı işletmeciliği, özellikle turistik bölgelerde yapmak konusunda da girişimlerde bulunacağız.
* Yani siz şu anda Türkiye'deki mevcut olan havalimanlarının da özelleştirilmesini istiyorsunuz? Bugün dünyada da bu böyle. Hava trafik kontrolleri devlettir ve merkezidir. Onun dışındaki bütün alan işletmeciliği özeldir ABD'de. Avrupa'da henüz yok ama yavaş yavaş onlar da başlıyor. Halka açık konuma getiriliyorlar. Servis işletmeciliğinde devletin duruyor olmasının mantığı yok.