kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
  » Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Sabancı 'aranan pilici' buldu
YKB, hayırlı uğurlu olsun

Sabancı 'aranan pilici' buldu

Sabancı Grubu, 72 yıllık 'Ömür' markasıyla beyaz et sektörüne girdi. GıdaSa Çiftlik İş Birimi, Ömür adı altında diğer çiftlik ürünleri pazarında da yer alacak.

Sabancı Holding, beyaz et sektörüne 72 yıllık "Ömür" markasıyla adım attı. Adapazarı'ndaki Önder Tavukçuluğu satın alan ve yaklaşık 7-8 milyon dolarlık bir yatırımla Ömür markası adı altında piliç üretimine başlayan Sabancı Grubu'nun hedefi bu yıl beyaz ette 45 milyon dolarlık ciroyu yakalamak. "Piliç Aranıyor" sloganı ile pazara ilk adımını atan Ömür'ün tanıtımı nedeniyle düzenlenen toplantıda konuşan Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, herkesin çocukluğundan beri bildiği ve güvendiği bir marka olan Ömür ile piliç üretimine başladıklarını dile getirerek, "Sabancı Grubu için gıda önemli ana işlerimizden biridir. Bu ana işimizle yürüyoruz'' dedi.

GIDADA LİDER OLACAĞIZ
Sabancı Holding Ceo'su Celal Metin'in de katıldığı toplantıda konuşan Gıda ve Perakendecilik Grup Başkanı Haluk Dinçer de, AB ile entegrasyon sürecinde gıda sanayiinin önünü açacak her adımda GıdaSA olarak yer almayı ve öncülük etmeyi hedeflediklerini söyledi. Türkiye'de gıda sektörünün çok önemli bir potansiyele sahip olduğunu vurgulayan Dinçer, "Ülkemizde toplam tüketim harcamalarının yaklaşık dörtte biri gıda harcamalarıdır. Buna karşın gıda sektörümüz henüz emekleme döneminde. Bu tablo mutlaka değişecek. Bu tablo Gıda- SA önderliğinde değişecek'' diye konuştu. Sabancı'nın son 2 yıldır gıda sektöründeki atağını Piyale markası ile başlattığını hatırlatan Dinçer, bitkisel yağ, makarna, un, çorba, meyve suyu, bisküvi, tost, tatlı ve damacana su pazarında faaliyet gösterdiklerini kaydetti. Dinçer, SAKA Su ile damacana su pazarında 2 ay gibi kısa bir sürede hızla büyüdüklerini ve İstanbul'da en büyük iki oyuncudan biri olduklarını belirterek, SAKA'yı bu aydan itibaren pet şişelerde de satışa sunacaklarını bildirdi. Dinçer, GıdaSA'nın, Sabancı'nın gıda alanındaki büyüme platformu olduğunu belirterek, "Hedefimiz Sabancı'yı gıdada dalider duruma getirmek. GıdaSA'nın 2004 yılı konsolide cirosu 290 milyon dolardır. Bu yıl hedefimiz ise 400 milyon doları aşmak. Önümüzdeki 5 yıllık büyüme hedefimiz yıllık yüzde 18" dedi. Basın mensuplarının sorularını da yanıtlayan Dinçer, poşet çayla ilgili çalışmaların bu ayın sonunda netleşeceğini, ancak bunun şu ana kadar bilinen bir marka değil, yeni bir marka olacağını kaydetti. Uzun yıllar SEK'in Genel Müdürlüğü'nü yürüten ve GıdaSA Çiftlik İş Birimi Genel Müdürlüğü görevi için transfer edilen Hasan Tulgar ise Türkiye beyaz et kategorisinin hızlı büyüyen bir pazar olduğunu belirterek, 1995 ve 2004 yılları arasında yıllık yüzde 12.5'lik üretim artışı sağlayan sektörün, bugün 1.6 milyar dolar ve 870 bin tonluk bir büyüklüğe sahip olduğunu söyledi.

DİĞER ÜRÜNLER SIRADA
Tulgar, AB ülkelerinde kişi başına 25 kilogram olan yıllık beyaz et tüketiminin, Türkiye'de yıllık 13 kilogram olduğunu, bunun da pazarın büyüme potansiyelini açıkça gösterdiğini kaydetti. Tulgar, piliç tüketiminin yüzde 30'una yakınının 3 büyük ilde gerçekleştiğini dile getirerek, "Bu üç büyük il içinde İstanbul'un payı yüzde 64. Yapılan araştırmalar piliç eti tüketenlerin yüzde 84'ünün bu etin markalı olması isteğini ortaya koyuyor. Çiftlik İşletme Birimi olarak bu ihtiyaca cevap vermeyi umuyoruz. Damızlık ve et üretiminde yüzde yüz AB normlarına uygun hareket ediyoruz. Projeye yaklaşık bir yıl önce başladık. Şu anda sadece beyaz ete varız ama diğer ürün kategorilerini bilahare düşüneceğiz'' dedi. GıdaSA Çiftlik İş Birimi Pazarlama Müdürü Gülden Kayahan da, Türkiye'nin ilk entegre süt ürünleri fabrikasının Atatürk'ün önerisiyle 1933 yılında, ilk entegre piliç üretim tesisinin de 1950 yılında Ömür tarafından kurulduğunu belirtti.

1 2 3 4 5
 
DİĞER EKONOMİ HABERLERİ
 Aslında daha da düşükmüş %9.23
 'Fırsatçılık bize yakışmaz'
 Maliye bakanınızı Danny DeVito'ya benzetiyorum
 Yabancılar faizi % 17.72'ye indirdi
 IMF yeni anlaşma için bekliyor
 Merkez Grubu'ndan kamuoyuna açıklama:
 Hürriyet'e vergi cezasına onay
 Şirketler VOB'u kullanmalı
 Blair da aynı ayakkabıyı giyiyor
 Tablet PC'ler 'Türkçe'leşecek
 İMKB'nin performansı ilk 10'a girdi
 Avrupa ile ABD'nin faizi eşit oldu
 İstanbul'a teknoloji ofisi kuruluyor
İLKER SARIER
İzafiyet teorisi canımı kurtardı
Türkiye'de insanın...
YAVUZ SEMERCİ
'Digiturk satışını durdurun' talimatı verilecek mi?
Koç...
AYDIN AYAYDIN
Şener'den cevap var
Salı günkü köşemde 'Mortgage...
ABDURRAHMAN YILDIRIM
Büyüme, enflasyon, borç tamam sıra cari açık ve işsizliği...
GAZİ ERÇEL
Sosyal demokratların ekonomi politikası
CHP'de son...
Hâlâ imparatorum yıkılmadım
En son Ali Balkaner'in mallarının TMSF tarafından satılması sırasında...
'Urla'daki kangren temizlendi'
İzmir Urla'daki Çocuk Köyü skandalında tutuklanan 16 yaşındaki...
Paşam sizi köşküme götürmeye geldim
Paşam sizi köşküme götürmeye geldim
Esrarengiz kadın, kendinden çok emin bir tavırla adeta emreder gibi...
Latife Hanım'ın belgeleri gizli kalacak
Latife Hanım'ın belgeleri gizli kalacak
Türk Tarih Kurumu (TTK) Başkanı Prof. Dr. Yusuf Halaçoğlu,...
IMKB
E: 27.555 D:% -1,37
DOLAR
S: 1,323 D:% -0,527
EURO
S: 1,717 D:% -1,038
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu