TÜRK halkı için jean demek "kot" demektir. Biz halen "kot pantolon, kot etek giyeriz, kot almaya gideriz". Jean'ın Türkiye'de kot olarak tanınmasının arkasında yatan kişi ise Muhteşem Kot. 1940'lı yıllarda Fransa'da blue jean pantolonları görüp beğenen Muhteşem Kot, ürettiği ürünlere kendi soyadını verince, bir anda Türkiye'de tüm jean ürünlerinin adı "kot" olup çıktı. 1960 yıllarda Muhteşem Kot'un pantolonları çalışanlar ve köylüler arasında öyle çok tuttu ki adeta kapış kapış gitti. Yabancı markalar Türkiye'ye gelene kadar herkes için jean=kot demekti. Bu Amerikan jeanlarının kaçak olarak Türkiye'ye girmesine kadar sürdü. Ardından Amerikan pazarları kuruldu. O dönem yabancı jean giymek gençler için ayrıcalıktı. Levi's alınıyordu, alınmasına ama ona da 'Levi's Kot' deniyordu. Muhteşem Kot'un oğlu Aytaç Koç o günleri bir röportajında şöyle anlatıyorr: "Yabancı markalar gelince biz otomatikman ikinci lige düştük. Kot imajı bulutlarda dolaşıyor, biz ise yerlerde sürünüyoruz. Hatta, 'Kot, kot değildir' diye bir reklam kampanyası bile başlattık. Ama yine de sonuç değişmedi" İşte adı bir ürüne marka olan Kot, 1992 yılında üretimine son verip bu piyasadan çekildi. Artık Kot markası ile jean üretilmiyor belki ama biz "kot giymeye devam ediyoruz!"