kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
  » Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Ana Sayfa
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Yaşama Dair
    Sinema
    Hobi
Günaydın
ATV
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Okul servislerinin yarısı yönetmeliğe uymuyor!
Okul servislerinin yarısı yönetmeliğe uymuyor!

Buzdolabı alırken garanti istiyorsunuz. Peki çocuğunuzu okula gönderdiğiniz servis aracının İçişleri Bakanlığı tarafından çıkarılan yönetmeliğine uygun olup olmadığını sorguladınız mı?.

SABAH çocuğunuzu bindirip okula gönderdiğiniz servis aracının bakımının yapıldığından, şoförünün yeterliliğinden, ya da hostesin iyi niyetli olduğundan emin misiniz? Yoksa "Bu konuda yönetmelikler var. Okul nasılsa bunları denetliyordur, benim muhatabım okul yönetimi" mi diyorsunuz? Evet yönetmelik var. 14 Haziran 2003 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanan Okul Servis Araçları Hizmet Yönetmeliği'ni okuduğunuzda, "her şey düzenlenmiş" diye de düşünebilirsiniz. Ama işin aslı öyle değil! İstanbul'da her gün servislerle okula giden 1.5 milyon öğrenciden neredeyse yarıya yakını, sahte izin belgeli ya da belgesiz servislerle taşınıyor. Bunu söyleyen de İstanbul Servis Aracı İşletmecileri Odası Başkanı.

TAKLİT EDİLİYOR
İstanbul'da öğrencileri yaklaşık 15 bin araç taşıyor. Bu araçların, İçişleri Bakanlığı'nın çıkarttığı yönetmeliğe göre pek çok şartı taşıması gerek. Tek tek muayeneden geçmesi, şoför ve hostesin yeterliliğinin belgelenmesi ve İl Trafik Planlama Şubesi'nden izin belgesi alması gerekiyor. İşte sorun burada başlıyor: Araç sahipleri ya da şoförler, bu uzun süreci yaşamak ve bu yükümlülükleri yerine getirmek varken, renkli fotokopi makinası ya da bilgisayarda kolaylıkla bu belgelerin sahtesini hazırlayabiliyor. Bunu okulun saptaması çoğu kez mümkün olmuyor, ama seyir sırasında polisin durdurduğu araçların belgesinin gerçek olmadığı anlaşılıyor ve araç trafikten men ediliyor. Bu noktada anne-babaların ya da okulun yapabileceği bir şey var mı? Aslında işi şansa bırakmamakta ısrarcıysanız var. Servis hizmetini ihaleye veren okul, sadece şirketin sahibinden değil, tek tek her şoförden belge isteyebilir. Bununla da yetinmeyip, İstanbul Servis Aracı İşletmecileri Odası ya da aracın bağlı olduğu Ticaret Odası'ndan faaliyet belgesi alması talep edebilir. Bu, sahteciliği önlemede gerçekten etkili. Çünkü her iki oda da, Trafik Planlama Şubesi'nin verdiği izin kağıdının doğruluğundan emin olmadan faaliyet belgesi vermiyor. Böylece sahte servisçiler piyasadan ayıklanıyor. Sahte belge sorunuyla mücadele etmenin radikal bir yolu daha var. İstanbul dışındaki bazı büyük şehirlerde İl Trafik Komisyonu, okul servis otolarına özel plaka tahsis ediyor. Geçtiğimiz günlerde İstanbul'un en eski okullarından Şişli Terakki'de de sorun yaşandı. Okulun yönetimi, şoförleri denetleyebilmek adına servis işini ihaleye çıkarmayıp tek tek şoförlerle anlaşma yolunu seçmişti. Yine de şoförlerden birinde geçersiz belge bulundu ve şoför işten men edildi.

İzin belgesi olmayan okul servisinde bu şartları arayamazsınız
* Öğrencinin kolay ulaşabileceği camlar sabit olmalı, demir aksam olmamalı, varsa yumuşak bir madde ile kaplanmalı.

* Kapılar şoför tarafından açılıp kapatılabilecek şekilde olmalı.

* Aracın 6 ayda bir bakım ve onarımı yapılmalı.

* Araç en fazla 10 yaşında olmalı.

* Görüntü ve müzik sistemleri seyir esnasında kullanılmamalı.

* Mutlaka bir hostes bulunmalı

* Şoför en az 5 yıllık sürücü belgesine sahip olup belgesi, alkol, ölümlü kaza, hız kuralını ihlal gibi nedenlerle birden fazla geri alınmamış olmalı.

* Şoför ve hostes sabıkasız olmalı.
DİĞER EKONOMİ HABERLERİ
 'Doğuya ayıp oluyor'
 Sabancı, Ömür'e ömür katacak!
 Hattat, İstanbul'un Eyfel'ini 150 milyon dolara dikecek
 Dünya bunları konuşuyor
 Anadolu Gıda ile birleşen Ülker'den borsaya 'merhaba'
 Taksici 10 milyon vergi vermiş!
 Yumurtada gizli tehdit
 Sabancı, yabancıya 200 trilyonluk Akbank sattı
 TİM: Zam değil indirim istiyoruz
 Üstsüz Peugeot 307 CC, Türkiye'de
 Gökdelen binasının temeli 28 metre yerin altına indi
 Kapasite kullanımı yüzde 74.9'a düştü
 Nemada öncelik Kuruluşların olacak
 Airbus: Bizden de uçak alın
 Turkcell'in açtığı davayı Danıştay esastan reddetti
 Yatırım ortaklıklarının köpüğünü piyasa alıyor
 Beşiktaş yüzde 11 düştü Fener yüzde 12 yükseldi
 TT&TIM'ın abone sayısı 4.5 milyon
 Turizmciler İstanbul'da buluşuyor
 44 milyar doları az mı buldunuz?
 Şirketler
İLKER SARIER
İyi niyetin ispatı!
Yolsuzluktan ve yozlaşmadan bunalan...
ABDURRAHMAN YILDIRIM
Küçüklere hayat hakkı yok büyükler ise atak değil
"Geniş...
Cinayet gibi kazaya trilyonluk tazminat
Deplasmana giderken trafik kazasında kaptanını yitiren Gazi...
Aldatan âşığa işkenceli 'ölüm cezası'
Birlikte yaşadığı Emin Kaya’yı, uykuda bağladıktan sonra cinsel...
Bir şişeden sonra sarhoş oluyorum
Bir şişeden sonra sarhoş oluyorum
23yıldır sanat dünyasının içinde bir isim Nurseli İdiz. Tiyatro...
Hamile değil!
Hamile değil!
Şubat başında STFA'nın veliahtlarından Sezai Taşkent'in eşi...
IMKB
E: 18,498 D:% 1.17
DOLAR
S: 1,325,000 D:% -0.28
EURO
S: 1,671,000 D:% 0.00
 
    Ana Sayfa | Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon
Spor | Hava Durumu | Günaydın | Bizimcity | Sizinkiler | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin Sağlık | Cumartesi | Aktüel Pazar | Yaşama Dair | Sinema | Hobi
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.