kapat
26.03.2002
 GÜNAYDIN
 SON DAKİKA
 EDİTÖR
 YAZARLAR
 HABER İNDEKS
banner
 EKONOMİ
 FİNANS
 MARKET
banner
 TÜRKİYE
 DÜNYA
 POLİTİKA
 İSTANBUL
 SPOR
 GALOP
 MAGAZİN
 SAĞLIK
 KAMPUS
 HYDEPARK
 İNANÇ
 ANKETLER
 SABAH
 FOTOMAÇ
 GÜNAYDIN
 ŞAMDAN
 CİNSELLİK
 EMİNE BEDER
 SABAH PAZAR
 KİTAP
 SİNEMA
 SANAT
 RENKLER
 GURME
 TARİH
 SUNNY
 HİGH-TECH
 YAT&TEKNE
 NET YORUM
 NET GÜNDEM
 MELODİ
 ASTROLOJİ
 SARI SAYFA
 METEO
 TRAFİK
 ŞANS&OYUN
 ACİL TEL
 KÜNYE
 WEB REKLAM
 ARŞİV
 

TipiTip Afrika yolcusu

Yüzde 51'ini 95 milyon dolara İngiliz gıda devi Cadbury Schweppes'e satan Kent, Afrika pazarından çok umutlu

Türkiye'nin köklü şirketlerinden Kent Gıda, Cadbury Schweppes ortaklığı ile Afrika yollarına düştü. Geçtiğimiz haftalarda Kent ve Birlik Gıda'daki yüzde 51 hissesini İngiliz şekerleme ve alkolsüz içecek devine satan Tahincioğlu Holding"in Genel Müdürü Özcan Tahincioğlu, ısrarla bu satışların "krizle bir ilgisi olmadığını" savunuyor.

Tahincioğlu, 1993 yılından bu yana stratejik ortak için görüşmelerin yapıldığını anlatarak, "Nereden baksanız son dokuz yıldır bizim ortak arayışımız sürüyor. Önce Nestle ile görüştük olmadı. Sonra Cadbury ile masaya oturduk. Bizim ortak arayışımızdaki en büyük neden yıllık kapasitesi 90 bin tona ulaşan bir fabrikaya sahip olmamız. Biz geçen yıl bu kapasitenin sadece yüzde 27'sini kullandık. Dolayısı ile çok büyük bir atıl kapasitemiz var. Bu fabrikayı Türkiye için yapmadık. Bütün bölgeye hizmet vermek için de stratejik bir ortağa ihtiyacımız vardı" diyor.

Bu ortaklık ile yaklaşık 95 milyon dolara yüzde 51'i İngilizlere satılan Kent Gıda için yeni bir dönem başlamış. Toplam 60 ülkeye ihracat yapan Kent Gıda'nın bir anda ihracat yapabileceği ülke sayısı 180'e ulaşmış.

Özcan Tahincioğlu, "Çünkü ortağımız Cadbury Schweppes'in dünyanın bir çok ülkesinde çok gelişmiş bir pazarlama ağı var. Bunlardan biri de Afrika. Amacımız yakında TipiTip'i Afrika'ya yollamak. Bu pazar bizim için çok kıymetli. Öncelikli olarak oraya yöneleceğiz" derken, Türk tüketicisini de Cadbury çikolataları ile tanıştırma sözü veriyor.

Önümüzdeki yıllarda Cadbury'nin Türkiye'de üretileceğini kaydeden Tahincioğlu, iki yıl için dev tesislerin yüzde 80 kapasite ile çalışılır hale geleceğinden emin.

KRİZ FİYATI DÜŞÜRDÜ
Özcan Tahincioğlu kriz nedeniyle şirketin değerinin yüzde 15-20 ucuzladığını belirterek şunları söyledi: " Kafamızda şirketimizin toplam değeri 200 milyon dolar civarındaydı. Pazarlıklarda bu rakam 185 milyon dolara indi. Ancak şu anda ne biz malımız ucuza gitti diyoruz, ne de İngilizler kötü bir alışveriş yaptıklarını düşünüyorlar."

Hacer GEMİCİ



<< Geri dön Yazıcıya yolla Favorilere Ekle Ana Sayfa Yap

Copyright © 2002, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır